لینک های دسترسی

Breaking News

پیشروی نیروهای امنیتی افغان در عملیات نظامی ارزگان


ارزگان پس از هلمند، ناامن ترین ولایت، در جنوب است و راه‎های مواصلاتی بین مرکز ولایت این ولایت و شش ولسوالی آن مسدود می‎باشد.
ارزگان پس از هلمند، ناامن ترین ولایت، در جنوب است و راه‎های مواصلاتی بین مرکز ولایت این ولایت و شش ولسوالی آن مسدود می‎باشد.

ساحه کمربند امنیتی شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان، پس از یک ماه عملیات نظامی، تا بیست کیلومتر گسترش یافته است.

ارزگان از هفت ماه به این سو شاهد درگیری‎های شدید بوده است. طالبان مسلح سه حملۀ قوی را برای سقوط مرکز این ولایت انجام دادند که در سومین حمله موفق به دستیابی به برخی از مناطق شهر ترینکوت مرکز ارزگان نیز شده بودند.

مل پاسوال رحمت الله صدیقی قومندان امنیه ولایت ارزگان به صدای امریکا گفت نیروهای امنیتی افغان، مناطق چلمگر، خیرآباد کاریز، قریه گوگرک، سفیدخار، شهین شاه و برخی مناطق دیگر ترینکوت را از وجود مخالفان مسلح پاک سازی کرده اند و اکنون هم نیروهای امنیتی افغان در حال پیشروی اند.

هم‏چنان پاسوال مسعود عزیزی معین وزارت امور داخله می‎گوید حکومت مرکزی، بالای راهکارهای مؤثری برای تأمین امنیت ولایت ارزگانکار را آغاز کرده است.

معین وزارت امور داخله که در رأس هیأت حقیقت یاب در مورد وضعیت امنیتی ارزگان، به این ولایت رفته است، به خبرنگاران گفت "خوشبختانه کمربند شهری ترینکوت گسترش یافته، در صفوف پولیس نیز اصلاحات به میان آمده است. مردم ارزگان در تجهیز نیروهای امنیتی و در اداره و مدیریت تغییرات جدیدی را می‎بینند. در آینده نزدیک خوش خبری‏های دیگر نیز به مردم داریم".

از سوی دیگر، به گفتۀ باشندگان ارزگان، خانواده‏های که به دلیل جنگ‎ها بی‏جا شده اند به شدت نیازمند کمک‎ها بشری اند.

ادارۀ مبارزه با حوادث ولایت ارزگان می‎گوید در شش ماه گذشته بیش از پنج هزار خانواده بی‎جا شده اند، که شش‎صد خانواده دوباره در برخی از مناطق شهر ترینکوت جابجا شده اند.

حاجی ولی محمد یکی از باشندگان شهر ترینکوت می‎گوید به دلیل هوای سرد و بارندگی، مشکلات خانواده‎های بی‎جا شده، چندین برابر افزایش یافته است.

به گفتۀ باشندگان شهر ترینکوت بی‎جا شده‎ها نه تنها به موادخوراکی بلکه به دوا و مواد سوخت نیز ضرورت دارند.

ارزگان پس از هلمند، ناامن ترین ولایت، در جنوب افغانستان است. راه‎های مواصلاتی بین مرکز ولایت ارزگان و شش ولسوالی آن مسدود می‎باشد و تنها راه مواصلاتی بین کندهار و ارزگان، شهر ترینکوت است که آن هم با مشکلات روبرو است.

XS
SM
MD
LG