لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری در ولسوالی حصارک ننگرهار شدت گرفته است


در کنار درگیری‌های تازه درحصارک، در ولسوالی کوت ننگرهارنیز نیروهای امنیتی افغان با افراد وابسته به گروه داعش درگیر جنگ اند.
در کنار درگیری‌های تازه درحصارک، در ولسوالی کوت ننگرهارنیز نیروهای امنیتی افغان با افراد وابسته به گروه داعش درگیر جنگ اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که از بیست‌وچهار ساعت گذشته به این طرف، نیروهای امنیتی افغان در مناطق کوهستانی ولسوالی حصارک با طالبان مسلح شدیداً درگیر اند.

به گفتۀ خوگیانی در نتیجۀ حملات هوایی بر مواضع طالبان مسلح و درگیری، سی‌ودو طالب مسلح کشته شده و دو سرباز افغان نیز جان باخته اند.

سخنگوی والی ننگرهار شمار زخمیان طالبان را ۵۴ و از نیروهای حکومتی را ۱۳ تن شمرد.

او گفت که این درگیری از چند روز به این طرف جریان دارد و پولیس محلی تا کنون مقاومت کرده است.

باشنده‌گان محل حملات شدید طالبان بر پوسته‌های پولیس محلی را به صدای امریکا تأیید می‌کنند و از درگیری شدید نیز خبر می‌دهند.

به گفتۀ باشنده‌گان محل، پولیس محلی چند پوستۀ خود را از دست داده و در ساحات پایین‌تر فرار کرده اند.

طالبان مسلح در جریان این جنگ، تصرف چند پوسته و کشته‌شدن ده‌ها سرباز حکومتی را ادعا کرده اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان می‌گوید که در نبرد حصارک، سه تن از افراد شان کشته شده و شماری هم زخمی اند.

یک مقام امنیتی از محل به صدای امریکا گفته است که اگر نیروی تازه نفس به میدان نبرد نرسد، ممکن وضعیت بیشتر از پیش وخیم‌تر گردد.

در کنار درگیری‌های تازه در ولسوالی حصارک، در ولسوالی کوت این ولایت نیز نیروهای امنیتی افغان با افراد وابسته به گروه داعش درگیر جنگ اند.

قول اردوی ۲۰۱ سیلاب می‌گوید که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، مواضع و مخفیگاه‌های داعش در کوت هدف حملات هوایی قرار گرفته است که در نتیجه شش عضو این گروه کشته شدند و یک موتر مملو از مواد منفجره نیز منهدم گردیده است.

XS
SM
MD
LG