لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان در ولسوالی میوند، کندهار


 یک روز قبل از این حمله، طالبان مسلح بالای پوستۀ پولیس محلی در همین ولسوالی حمله کرده بودند.
یک روز قبل از این حمله، طالبان مسلح بالای پوستۀ پولیس محلی در همین ولسوالی حمله کرده بودند.

مقام‎های امنیتی می‎گویند در نتیجۀ درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان مسلح، به دوطرف تلفات سنگینی وارد شده است.

صمیم خپلواگ سخنگوی والی کندهار به صدای امریکا گفت شماری از طالبان مسلح شب گذشته در منطقۀ "سور بغل" ولسوالی میوند، بالای پوسته‎های امنیتی حمله کردند؛ اما نیروهای افغان، حملۀ مخالفان را به عقب راندند.

آقای خپلواک افزود که در نتیجۀ این رویداد به نیروهای افغان و مخالفان مسلح تلفات وارد شده است؛ اما او افزود که در این مورد جزییات ندارد.

ضیا درانی سخنگوی پولیس کندهار به صدای امریکا گفت در این درگیری ۲۷ مخالف مسلح حکومت به شمول چهار سرگروپ آنان کشته شده است.

آقای درانی افزود که در نتیجۀ این درگیری شانزده پولیس افغان کشته و زخمی شده است؛ اما وی شمار زخمیان و کشته شده‎ها را مشخص نساخت.

در همین حال یک مقام مسؤول قطعۀ واکنش سریع پولیس ولسوالی میوند، به شرط افشا نشدن هویت‎ش به صدای امریکا گفت ناوقت شب گذشته در منطقۀ "سور بغل" شمار زیادی از طالبان مسلح بالای دو پوستۀ امنیتی حمله کردند و پس از چندین ساعت درگیری، هردو پوستۀ امنیتی به دست طالبان مسلح سقوط کرد، که در نتیجۀ آن هژده پولیس کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

این مقام افزود میان مهاجمان، خارجی‎های مسلح نیز بود که آنان به وسلیۀ لیزر و تک تیر انداز از فاصلۀ دور، حمله کردند و سه حاموی زرهی را نیز با خود بردند.

این مقام هم‏چنان گفت پس از رسیدن نیروهای کمکی از ولسوالی پنجوایی و ژری، پانزده تن از مخالفان مسلح کشته شد که اجساد تعدادی از آنها هنوز در منطقۀ درگیری است.

روز پیش نیز در منطقۀ "شلغمی" ولسوالی میوند، ولایت کندهار، طالبان مسلح بالای پوستۀ امنیتی پولیس محلی حمله کردند که در نتیجۀ آن شش پولیس محلی کشته شد.

منطقۀ "سور بغل" ولسوالی میوند، هم سرحد با ولسوالی سنگین و شماری دیگر از ولسوالی‎های، ولایت هلمند است که به گفتۀ مقامات مهاجمان مسلح، پس از حمله به سوی ولایت هلمند فرار کرده اند.

تا اکنون طالبان مسلح در مورد درگیری شب گذشته در ولسوالی میوند چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG