لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از صد زندانی از بند طالبان در هلمند آزاد شد


سربازان افغان هفتۀ گذشته نیز ۱۵ زندانی را از زندان طالبان در ولسوالی مارجۀ هلمند آزاد کرده بودند
سربازان افغان هفتۀ گذشته نیز ۱۵ زندانی را از زندان طالبان در ولسوالی مارجۀ هلمند آزاد کرده بودند

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که ۱۰۵ زندانی، شب گذشته در یک عملیات خاص کماندوهای افغان در ولسوالی کجکی ولایت هلمند از بند طالبان، آزاد شدند.

در اعلامیۀ وزارت دفاع ملی افغانستان آمده است که این افراد در زندان طالبان در ساحۀ سورکاریز در ولسوالی کجکی ولایت هلمند نگهداری می‌شدند.

جنرال ولی محمد احمدزی، فرمانده قول اردوی ۲۱۵ میوند به صدای امریکا گفت که در نتیجۀ این عملیات، چهار تن از افراد طالبان که مسوولیت حفاظت از این زندان را داشتند، کشته و یک تن آنان بازداشت شد.

جنرال احمدزی گفت" عملیات در منطقه سورکاریز ولسوالی کجکی، بالای آن زندان طالبان انجام شده که ما قبلأ در موردش معلومات استخباراتی دریافت نموده بودیم و ۱۰۵ زندانی که رها شده ۵ زن هم شامل است و حالا در یک مرکز نظامی نگهداری می‌شوند که پس از معلومات به خانواده‌های شان سپرده خواهد شد".

قول اردوی میوند می‌گوید که در میان افراد رها شده، افراد ملکی و منسوبان پولیس شامل اند که از چندین ماه بدینسو در این زندان طالبان، نگهداری می‌شدند.

هفته گذشته نیز قوای افغان در ولسوالی مارجه هلمند، ۱۵ زندانی را از زندان طالبان رها کرده بودند.

طالبان نیز این خبر را تأیید کرده و گفته اند که نیروهای امنیتی افغان، شب گذشته بر دو زندان جنایی آنان در ولایت هلمند، یورش برده اند.

قاری محمد یوسف احمدی که خود را سخنگوی این گروه یاد می‌کند با نشر بیانیه‌ای گفته است که از دو زندان این گروه، ۹۳ نفر که توسط طالبان به جرایم مختلف دربند بودند؛ ازسوی نیروهای امنیتی افغان آزاد شدند.

پیش از این نیز ده‌ها فرد ملکی که به گفتۀ مقام‌های افغان به اتهام همکاری با دولت، دربند طالبان قرار داشتند از زندان‌های طالبان در ولایت هلمند، توسط نیروهای امنیتی افغان رها شده اند.

حملۀ انتحاری در گرشک

مقام‌های محلی هلمند می‌گویند که ساعت ۹:۳۰ صبح پنج شنبه در مقابل ساختمان ولسوالی گرشک آن ولایت، یک مهاجم، موتر مملو از مواد انفجاری خود را منفجر کرد که در نتیجه پنج پولیس زخمی شد.

محمداسماعیل خپلواک، قوماندان امنیه ولسوالی گرشک به صدای امریکا گفت که پولیس، معلومات قبلی در مورد انجام حمله با یک موتر نوع سراچه را داشت که مملو از مواد انفجاری بود.

آقای خپلواک گفته است که پس از توقف این موتر در مقابل مقر ولسوالی گرشک، نیروهای پولیس برآن آتش گشودند که انفجار صورت گرفت.

ولسوالی گرشک هلمند که در امتداد جادۀ عمومی کندهار _ هرات قرار دارد از ولسوالی‌های نسبتآ آرام هلمند بوده که در فاصلۀ صد کیلومتری مرکز شهر لشکرگاه، موقعیت دارد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG