لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای افغان ۶۱ تن را از زندان طالبان در هلمند آزاد کردند


مقام‌های امنیتی در ولایت هلمند می‌گویند که شب گذشته کماندوهای افغان بر یک زندان بزرگ طالبان در ولسوالی کجکی این ولایت حمله کردند و ۶۱ زندانی را از آنجا آزاد ساختند.

جنرال ولی محمد احمدزی، قومندان قول اردوی ۲۱۵ میوند به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که در میان زندانیان رها شده افراد نظامی و ملکی شامل اند؛ اما شمار زیاد آنان، افراد ملکی اند.

جنرال احمدزی افزود "سربازان کندک هفت قوای خاص ما در کجکی، بر زندان طالبان مسلح که در مورد آن، معلومات استخباراتی از قبل داشتیم، عملیات کردند، که در نتیجه آن ۶۱ تن از محبوسین آزاد شد و اکنون در مرکز نظامی اند و پس از تحقیقات ابتدایی به خانواده‌های شان سپرده خواهند شد".

او گفت که طالبان مسلح، این افراد را به اتهام همکاری با حکومت افغانستان چند ماه قبل بازداشت کرده بودند.

به گفته جنرال احمدزی، در عملیات شب گذشته، به نیروهای دولتی و افراد ملکی تلفاتی وارد نشده است.

وزارت دفاع افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در جریان این عملیات، نیروهای افغان دو زندان طالبان را در این محل، هدف قرار دادند و ۶۱ تن را از آنجا رها ساختند.

در خبرنامه‌ای وزارت دفاع افغانستان آمده است که در این عملیات دو طالب کشته و ۷ تن آنان از سوی نیروهای افغان بازداشت شده اند.

تا اکنون طالبان مسلح در این مورد به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

در یک ماه گذشته، این سومین زندان طالبان است که از سوی نیروهای خاص افغان هدف قرار گرفته و محبوسین آن، رها شده اند.

پیش از این، نیروهای خاص افغان، زندان‌های طالبان را در ولسوالی‌های شمالی ولایت هلمند هدف قرار داده بودند.

مقام‌های امنیتی گفته اند که محابس طالبان در مناطق تحت حاکمیت این گروه، وجود دارد که بیشتر ولسوالی‌های شمالی ولایت هلمند را دربر می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG