لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان یک مرکز داعش را در ننگرهار تصرف کردند


مقامات می‌گویند ، مرکز جلب و جذب خود را داعش ولایت خراسان نام داده بودند و از همین مرکز جنگ را رهبری می‌کردند.
مقامات می‌گویند ، مرکز جلب و جذب خود را داعش ولایت خراسان نام داده بودند و از همین مرکز جنگ را رهبری می‌کردند.

مقامات می‌گویند، نیروهای امنیتی افغان پس از شکست داعش در ولسوالی کوت ننگرهار، روز گذشته یک مرکز نظامی این گروه موسوم به «مرکز جلب و جذب خراسان» در ولسوالی هسکه ‌مینه این ولایت به کنترول خود در آوردند.

مقامات ولایت ننگرهار می‌گویند که نیروهای امنیتی افغان پس پیروزی علیه داعش در ولسوالی کوت ننگرهار، روز گذشته یک مرکز نظامی این گروه را موسوم به "مرکز جلب و جذب خراسان" در ولسوالی هم‌جوار هسکه ‌مینه این ولایت تصرف کردند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت، به سلسلۀ عملیات "قهر سیلاب" در ولسوالی هسکه ‌مینه، ساحات گورگوری شابی و گورگوری بازار را از وجود جنگجویان داعش پاکسازی کرده اند.

او گفت، مرکز جلب و جذب خود را داعش ولایت خراسان نام داده بودند و از همین مرکز جنگ را رهبری می‌کردند.

در دو روز گذشته عملیات هوایی و زمینی برضد داعش در ولسوالی هسکه مینه جریان دارد که به گفتۀ سخنگوی والی ننگرهار، هفت جنگجوی داعش کشته شدند که اجساد شان در محل نبرد باقی مانده است.

هنوز داعش در مورد پیشرفت‌های تازۀ حکومت افغانستان چیزی نگفته است.

سید فقیر باشنده‌ای ولسوالی هسکه مینه به صدای امریکا گفت، که در نتیجۀ عملیات نیروهای امنیتی افغان، داعش از ساحات هموار به مناطق کوهستانی متواری شده اند.

یک روز پیش، نیروهای امنیتی افغان، ولسوالی کوت را از وجود داعش پاکسازی‌شده اعلان کرد و گفتند که در مناطق تصرف‌شده از نزد داعش، نظامیان افغان جابه‌جا شده اند.

ادعای کشته‌شدن یک قوماندان طالب در پکتیکا

مقامات می‌گویند که در نتیجۀ عملیات تعرضی نیروهای افغان در ولسوالی شکین ولایت پکتیکا، به شمول یک قوماندان مشهور طالبان، پنج جنگجوی پاکستانی کشته شدند و هفت تن دیگر زخم برداشتند.

نبی‌الله پیرخیل سخنگوی والی پکتیکا به صدای امریکا گفت، نیروهای امنیتی افغان شب گذشته مسیر یک گروه 14 نفری طالبان پاکستانی را در ولسوالی شکین، کمین کردند و بالای شان حمله نمودند.

پیرخیل افزود که در این حمله، صوبه گل یک قوماندان گروه شصت نفری طالبان که به انس مشهور بود، با چهار افرادش کشته شد و هفت همراه دیگرش زخمی شدند.

او گفت "این جنگجویان باشندۀ وزیرستان شمالی استند، از نزد آنان یک موتر داتسن، اسلحه سبک و سنگین و برخی مهمات دیگر به دست نیروهای ما افتاده است".

بر اساس یک خبر دیگر در نتیجۀ درگیری میان اردوی ملی افغان و جنگجویان طالبان در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا، سه طالب مسلح کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

هنوز طالبان افغان و پاکستانی در مورد این رویدادها و خبر کشته شدن قوماندان شان واکنشی نشان نداده اند.

XS
SM
MD
LG