لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر نیروهای افغان در پکتیا؛ گروه طالبان مسوولیت گرفت


عکس از آرشیف
عکس از آرشیف

گروه طالبان مسوولیت حمله بر نظامیان افغان در ولایت پکتیا را بر عهده گرفت.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی این گروه گفته است که جنگجویان این گروه شب گذشته در ولسوالی دند پتان ولایت پکتیا بر پوسته‌های نیروهای امنیتی افغان "حملات دفاعی" را انجام داده اند.

وزارت دفاع افغانستان امروز ۲۹ می (نهم جوزا) با نشر خبرنامه‌ای گفته است حملهٔ شب گذشته طالبان عقب زده شد‌، اما در آن "۱۴ تن از نیروهای سرحدی شهید و سه تن دیگر زخمی گردیدند."

این وزارت گفته است که در جریان این درگیری به طالبان نیز تلفاتی وارد شده، اما ارقام تلفات جنگجویان طالبان را مشخص نساخته است.

طالبان به مناسبت عید، آتش‌بس سه روز را اعلام کرده بودند که حکومت افغانستان نیز با اعلام آتش‌بس حملات تهاجمی را متوقف ساخته بود.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان پیش از این اظهارات طالبان در صفحهٔ تویتراش نوشته بود که آتش‌بسی که در روز های عید آغاز شده با وجود درگیری‌های پراگنده ادامه دارد.

تا اکنون طالبان در مورد ادامه آتش‌بس اظهار نظر نکرده اند؛ اما پیش از این، درخواست‌های زیادی برای ادامه آتش‌بس صورت گرفته است.

این در حالیست که مقام‌های محلی ولایت پروان روز پنجشنبه تایید کردند که طالبان بر یک پوسته "اردوی منطقوی" در ولسوالی "سیاه گرد" این ولایت حمله کردند که در نتیجه آن هفت نیروی امنیتی کشته شدند.

XS
SM
MD
LG