لینک های دسترسی

Breaking News

پیشرفت نیروهای افغان در برابر طالبان در اطراف شهر ترینکوت


از سه هفته به این سو عملیات "اتل اوه" در اطراف شهر ترینکوت در برابر طالبان آغاز شده است.
از سه هفته به این سو عملیات "اتل اوه" در اطراف شهر ترینکوت در برابر طالبان آغاز شده است.

مقام‌های امنیتی در ولایت ارزگان می‌گویند نیروهای امنیتی افغان در جنگی که در اطراف شهر ترینکوت مرکز این ولایت، از سه هفته به این‌سو دوام دارد، پیشرفت چشم‌گیر داشته و برخی مناطق را از مخالفان مسلح بازپس گرفته اند.

نیروهای امنیتی افغان، از سه هفته به این‌سو جهت به عقب راندن جنگ از اطراف شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان، عملیات نظامی را زیر نام "اتل اوه" آغاز کردند.

باشندگان شهر ترینکوت، می‌گویند شب‌ها صدای اسلحه را می‌شنوند و شب‌ را با خوف، می‌گذرانند.

مقام‌های امنیتی ارزگان، می‌گویند نیروهای افغان که در این ولایت مستقر اند، نسبت به هشت ماه گذشته، از نظم بیشتر برخوردار شده اند و به همین دلیل مناطق زیادی را از گروه‌های مخالف مسلح بازپس در تصرف دولت آورده اند.

مخالفان مسلح در یک سال گذشته، حملات گسترده را جهت تصرف شهر ترینکوت به راه انداختند؛ که از سوی نیروهای امنیتی افغان به عقب رانده شد.

مل پاسوال رحمت‌الله صدیقی، قوماندان امنیه ارزگان در صحبت با صدای امریکا گفت نیروهای امنیتی افغان در چهار روز گذشته، عملیات‌های گسترده را علیه مخالفان مسلح در "سوربیت دشت" به‌راه انداختند که بعضی مناطق را نیز تصرف کرده اند.

مل پاسوال صدیقی، افزود" نیروهای هوایی و توپچی، نیروهای زمینی ما را حمایت می‌کنند که در نتیجه آن برخی مناطق از دست رفته را در شمال و شمال شرق شهر ترینکوت از حضور مخالفان مسلح پاک‌سازی کردند".

آگاهان امنیتی دلیل پیشروی نیروهای امنیتی افغان را در برابر مخالفان مسلح، ایجاد اصلاحات در صفوف این نیروها می‌دانند.

در نتیجۀ این اصلاحات، تعدادی از قطعات نیروهای پولیس دوباره ایجاد شده، شماری از نیروهای پولیس از ولایت‌های دیگر به ولایت ارزگان اعزام و در آن جابجا شده و هم‌چنان مسوولان ادارات امنیتی جدیدأ گماشته شده اند.

جنرال عبدالصمد، رئیس امنیت ملی ارزگان، گفت نبود هماهنگی میان نیروهای افغان منجر شده بود تا جنگ به دروازه‌های شهر ترینکوت برسد؛ اما او افزود که اکنون تصمیم قاطع جهت تغییر وضعیت امنیتی این ولایت وجود دارد.

جنرال عبدالصمد، گفت "هشت ماه قبل حملۀ تصادفی بود و در اینجا ادارات امنیتی نتوانستند که در برابر حملات دشمنان هماهنگی خوب داشته باشند؛ اما اکنون اطمینان می‌دهم که رهبری ولایت ارزگان آماده است که مناطق از دست رفته از حاکمیت حکومت را دوباره تصرف کند".

در کنار ناامنی‌ها در اطراف شهر ترینکوت، هفتۀ گذشته مخالفان مسلح دولت به ولسوالی ارزگان خاص جهت تصرف آن، حمله کردند که حملۀ آنان از سوی نیروهای امنیتی افغان، به عقب رانده شد.

اما هنوز هم راه‌های رفت و آمد میان مرکز و برخی از ولسوالی‌های شهر ترینکوت تحت کنترول طالبان مسلح قرار دارد.

تا اکنون طالبان مسلح در مورد ادعای مقام‌های امنیتی ارزگان، واکنش نشان نداده اند.

XS
SM
MD
LG