لینک های دسترسی

Breaking News

۲۳ زندانی در هلمند از بند طالبان رها شدند


وزارت دفاع افغانستان می گوید که این زندان در منطقه «سیستانی» ولسوالی مارجه ولایت هلمند قرار داشت.
وزارت دفاع افغانستان می گوید که این زندان در منطقه «سیستانی» ولسوالی مارجه ولایت هلمند قرار داشت.

به گفتۀ مقامات امنیتی، شب گذشته نیروهای ویژه افغان برای شکستن یک زندان طالبان در منطقۀ «سیستانی» ولسوالی مارجه هلمند عملیاتی را انجام دادند و از آن زندان، ۲۳ تن را از بند طالبان رها ساختند.

جنرال محمد معین فقیری قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند در هلمند به صدای امریکا گفت، در بین ۲۳ فرد آزادشده شماری از سربازان نظامی و کسانی شامل اند که مخالفین مسلح آنان را به اتهام همکاری با حکومت گرفتار کرده بودند.

طالبان مسلح هنوز در این مورد به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

در چهار ماه گذشته این پنجمین زندان طالبان است که در ولایت هلمند از سوی نیروهای امنیتی افغان در هم می‌شکند.

در اوایل ماه حمل امسال، نیروهای امنیتی افغان در مربوطات ولسوالی گرشک هلمند به یک تعمیر مکتب که طالبان از آن منحیث زندان استفاده می‌کردند، حمله نمودند و ۱۶ تن را از این زندان آزاد ساختند.

این زندان از سوی ملا عبدالباری ذاکر یکی از فرماندهان محلی طالبان به پیش برده می‌شد.

پیشتر از آن به تاریخ هفتم حوت ۱۳۹۴ خورشیدی، نیروهای امنیتی افغان در نتیجۀ عملیاتی در ساحه عبادالله قلف ولسوالی نادغلی این ولایت 35 تن را از یک زندان مخالفین آزاد کردند که در بین آزادشده‌گان، ۵ زن، ۵ مرد ۲۵ طفل شامل بودند.

حمله هوایی بر مراکز داعش در اچین

از سوی دیگر به گفتۀ مقامات ولایت ننگرهار، در نتیجۀ حمله طیاره بی‌پیلوت بر مراکز گروه داعش در ولسوالی اچین این ولایت، به شمول یک قوماندان داعش، هشت عضو پاکستانی این گروه کشته شدند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که ساعت ده صبح امروز، حملات هوایی بر دو مرکز گروه داعش در مناطق «شدل» و «کرکنی» ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، صورت گرفت که در نتیجه هشت عضو پاکستانی این گروه کشته شدند.

سخنگوی والی ننگرهار افزود که در بین کشته‌شده‌گان، یک قوماندان داعش به نام عبدالله نیز شامل است.

تا کنون گروه داعش در این مورد چیزی نگفته اند؛ اما باشنده‌گان محل به صدای امریکا گفته اند که در این دو منطقه صدای بمباران را شنیده اند.

XS
SM
MD
LG