لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری بین سربازان افغان و طالبان در خاش بدخشان


طالبان ادعا کرده اند که تمام پوسته های ولسوالی خاش بدخشان را تصرف نموده اند.
طالبان ادعا کرده اند که تمام پوسته های ولسوالی خاش بدخشان را تصرف نموده اند.

مقامات ولایتی بدخشان، ادعای طالبان را مبنی بر تصرف تمام پوسته های امنیتی ولسوالی خاش این ولایت رد کرده می‌گویند که سربازان افغان حملات طالبان را عقب زده اند.

گروه طالبان با پخش یک اعلامیه ادعا کرده است که شب گذشته تمام پوسته های ولسوالی خاش ولایت بدخشان را تصرف نموده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه در اعلامیۀ شان که به رسانه ها فرستاده گفته است که مرکز ولسوالی خاش و برخی مناطق دیگر را نیز تحت محاصره درآوردند.

در همین حال گل محمد بیدار معاون والی بدخشان در صحبت با صدای امریکا جنگ در ولسوالی خاش، بدخشان را تأیید می کند؛ اما می گوید حملۀ طالبان را به ولسوالی خاش، به عقب راندند.

آقای بیدار افزود" عصر دیروز طالبان از سه جناج بالای ولسوالی خاش حمله ور شدند؛ اما نیروهای امنیتی افغان پس از سه ساعت درگیری موفقانه از مواضع شان دفاع کردند".

معاون والی بدخشان به صدای امریکا گفت نیروهای تازه نفس از فیض آباد و قطعۀ کماندو از کابل به محل درگیری رسیده اند و اکنون تمام قریه جات در تصرف نیروهای دولتی افغان است.

وی گفت در این درگیری ها ۱۰ طالب کشته و بیش از ۲۰ تن شان مجروح گردیده است؛ اما در مورد آمار دقیق تلفات نیروهای امنیتی افغان چیزی نگفت.

ولی طالبان ادعا می کنند که شماری زیادی از نیروهای امنیتی افغان کشته یا مجروح گردیده است.

هرچند طی ماه های گذشته طالبان و نیروهای امنیتی افغان در برخی از ولایات شمالی درگیر شده اند اما درگیری شب گذشته در ولسوالی خاش ولایت بدخشان نخستین درگیری در این ولایت است.

از سوی دیگر باشنده گان ولسوالی بغلان مرکزی می گویند اخیرأ طالبان از آنان خواسته که محلات مسکونی شان را تخلیه کنند.

هم چنان باشنده گان قریۀ منگل به صدای امریکا گفتند طالبان اخطاریه های مشابه را به باشنده گان کوک چنار، قیصر خیل، منگل، کندهاری و دیگر قریه جات نیز داده اند.

چندی پیش نیروهای امنیتی افغان طی عملیات "نوید" این مناطق را از موجودیت مخالفان مسلح دولت پاک سازی کرده بود.

این در حالیست که منابع از کندز به صدای امریکا گفته است مخالفان مسلح شب گذشته بالای پوسته های امنیتی ولسوالی قلعه ذال این ولایت حمله کرده اند.

اما تا اکنون حکومت افغانستان و یا گروه طالبان در این مورد چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG