لینک های دسترسی

Breaking News

بازگشایی مسیر۶ ولسوالی با مرکزغزنی، پس از یک هفته


مسئولین می گویند که دراین عملیات به نیروهای امنیتی افغان، هیچ گونه آسیب نرسیده است.
مسئولین می گویند که دراین عملیات به نیروهای امنیتی افغان، هیچ گونه آسیب نرسیده است.

مسئولین امنیتی درولایت غزنی می گویند که مسیردره ولسوالی قیاغ این ولایت امروز پس از یک عملیات گسترده پولیس ، باز گشایی شد.

این مسئولین می گویند که درطی چند روز اخیر مسیرهای مواصلاتی شش ولسوالی ولایت غزنی درساحه دره قیاغ، توسط مخالفین مسلح دولت مسدود شده بود و بیش از ۳۰۰ موتر ملکی در ولایت زابل گیرمانده بودند.

در اوایل هفته قبل، گروه طالبان با پخش یک اعلامیه ای، ازمسافرین خواسته بودند که هیچ موتر باید از مسیردره قیاغ رفت آمد نکند. مسئولین درغزنی می گویند که روز گذشته از اثرتیراندازی مخالفین دولت، بریک موترنوع فلانکوچ در دره قیاغ دو فرد ملکی کشته ودوتن دیگرزخمی شدند.

جنرال امین الله امر خیل قوماندان امنیه ولایت غزنی دراین باره می گوید:" در طی دو روز اخیر عملیات گسترده پولیس درساحات دره قیاغ راه اندازی شده است وهنوز هم ادامه دارد که امروز تمامی مسیرهای شش ولسوالی غزنی با مرکز این ولایت باز شد ومخالفین دولت عقب زده شدند.

قوماندان امنیه ولایت غزنی با اظهار نگرانی از افزایش تحرکات مخالفین دولت دراین ولایت می گوید که طالبان تصیم دارند که به خاطر کشته شدن ملامنصور رهبر این گروه درپاکستان، با راه اندازی عملیات درغزنی انتقام جویی کنند.

آقای امر خیل با انتقاد از عدم هماهنگی واشتراک نیروهای قول اردوی ۲۰۳ تندر، دراین ولایت می گوید:" لیوای قول اردوی تندر درولایت غزنی فاقد رهبری سالم است ودرشماری از عملیات های مهم، نیروهای پولیس را همکاری نمی کنند".

تاکنون طالبان دراین باره اظهار نظر نکرده است. مسئولین می گویند که دراین عملیات به نیروهای امنیتی افغان، هیچ گونه آسیب نرسیده است.

ازسویی هم باشندگان ولایت غزنی با اظهار نگرانی از افزایش تحرکات مخالفین دولت درطی یک هفته اخیر دراین ولایت و از عدم هماهنگی لازم بین نیروهای امنیتی افغان اظهار نگرانی می کنند.

خالقداد اکبری عضو شورای ولایتی غزنی دراین باره می گوید" تحرکات طالبان در ساحات مختلف ولایت غزنی افزایش یافته است اما هماهنگی درست بین نیروهای امنیتی بخصوص اردوی ملی دراین ولایت دیده نمی شود".

غزنی از ولایات نا آرام در مرکز افغانستان است که مخالفین دولت در شماری از ولسوالی های آن حضور گسترده دارند.

مسئولین امنیتی غزنی می گویند که درطی یک هفته اخیر، حدود ۳۰۰۰ هزار نیروی مسلح طالبان که متشکل از طالبان پاکستانی وافغان اند درحال آمادگی یک حمله تهاجمی گسترده در غزنی اند.

اما جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان دراین باره به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که برای دفع تحرکات مخالفان مسلح نیروهای کافی در ولایت غزنی جا به جا گردیده است.

جنرال وزیری گفت " ما درولایت غزنی لیوای قول اردوی تندر را داریم که از رهبری سالم برخوردار است و اگر کدام نا هماهنگی ویا مشکلات وجود داشته باشد این موضوع را با لوی درستیز قوای مسلح کشور، وزیر دفاع وسایر مسئولان شریک ساخته ، آن را حل خواهیم کرد".

سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که نیروهای امنیتی افغان، آمادگی کامل جهت مقابله با گروه طالبان را داشته وهیچ گاه این مخالفین، موفق به انجام عملیات های وسیع نخواهد شد.

اما باشندگان ولایت غزنی با اظهار نگرانی می گویند که طالبان مسلح درساحات مختلف بخصوص، ولسوالی های اندر، گیروه، ده یک، ناوه وچندین نقطه نا امن دیگر درحال پلان ریزی عملیات تهاجمی برمرکز شهر غزنی اند.

آنان از حکومت می خواهند که قبل از انجام عملیات طالبان، نیروهای امنیتی افغان با راه اندازی عملیات گسترده طالبان را سرکوب نمایند درغیر آنصورت هرگونه عواقب آن به دوش حکومت خواهد بود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG