لینک های دسترسی

Breaking News

حمله طالبان در خاکریز کندهار دفع شد


ولسوالی خاکریز در ۸۵ کیلومتری مرکز ولایت کندهار قرار دارد.
ولسوالی خاکریز در ۸۵ کیلومتری مرکز ولایت کندهار قرار دارد.

مقامات نظامی افغان، در ولایت کندهار می‎گویند درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان در ولسوالی خاکریز این ولایت، سبب کشته شدن هشت سرباز اردوی ملی و ۲۲ طالب مسلح شد.

این مقامات نظامی می‌افزایند که شب گذشته، درگیری میان نیروهای امینتی افغان و طالبان مسلح، پس از آن رخ داد که جنگجویان طالب می‎خواستند، بالای پوسته‎های امنیتی حمله کنند.

جنرال داوود شاه وفادار، قومندان قول اردوی ۲۰۵ اتل، در صحبت با صدای امریکا، گفت طالبان ده‌ها تن از جنگجویان قطعات سرخ آن گروه را از ولایت هلمند به ولسوالی خاکریز آورده بودند. به گفته جنرال وفادار، هدف شان از جابجایی این افراد در ولسوالی خاکریز، حمله بالای پوسته‎های امنیتی اردوی ملی در منطقه شیرین آب، این ولسوالی بود.

جنرال وفادار گفت "از ساعت دوبجه صبح تا شش صبح، جنگ ادامه داشت، که در نتیجه آن هشت سرباز نیروهای افغان و ۲۲ تن از مهاجمان مسلح به شمول دوتن قومندانان محلی آنان، کشته شدند. هم‌چنان سه تن از نیروهای افغان و ۲۳ تن از مهاجمان مسلح، زخمی شدند."

جنرال وفادار، افزود که نیروهای اردوی ملی، پوسته‎های امنیتی را حفاظت کردند و مهاجمان مسلح را به عقب راندند.

ولسوالی خاکریز، ولایت کندهار در ۸۵ کیلومتری شمال مرکز این ولایت واقع است و مرز مشترک با ولایت ارزگان دارد.

در کنار ولسوالی خاکریز، ولایت کندهار، در ولسوالی های نیش و غورک نیز از شش ماه به این‎سو، جنگ شدید میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفان مسلح جریان دارد.

گروه طالبان جنگ با نیروهای امنیتی افغان را در ولسوالی های خاکریز و شاولی کوت ولایت کندهار تأیید کرده اند.

قاری محمدیوسف احمدی، یکی از سخنگویان گروه طالبان، در بیانیه‎ای که به رسانه‎ها فرستاده، گفته است که افراد مسلح این گروه، شب گذشته در ولسوالی خاکریز، سه پوسته امنیتی نیروهای امنیتی افغان را تصرف کردند و ۲۳ تن از سربازان نیروهای افغان، در جریان درگیری کشته شدند.

XS
SM
MD
LG