لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع: ۱۵ زندانی از بند طالبان در کندز آزاد شدند


وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان شب گذشته بر یک زندان طالبان در ولسوالی امام صاحب این ولایت حمله کرده و ۱۵زندانی را از چنگ آنان رها کردند.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان روز دوشبنه ۲۶ اگست (۴ سنبله) به صدای امریکا گفت که این عملیات توسط قطعات ویژه امنیت ملی و کوماندوهای افغان انجام شده که افراد آزاد شده شامل نظامیان افغان و غیرنظامیان اند.

آقای احمدزی افزود که در این عملیات یک ذخیره‌گاه سلاح و مهمات طالبان نیز توسط نظامیان افغان از بین برده شده است.

او همچنان افزود: "طالبان یک گروه تروریستی اند و این گروه زندان‌های خورد و بزرگ خود را در نقاط مختلف افغانستان دارند. سعی و تلاش ما همین است تا به اساس معلومات دقیق، عملیات‌هایی که انجام می‌شود دیگر زندانی‌ها آزاد سازیم."

در ماه‌های گذشته عملیات‌های ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی افغان برای درهم شکستن زندان‌های گروه طالبان در بخش‌های افغانستان افزایش یافته و تا اکنون ده‌ها نفر از بند این گروه آزاد شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان در جریان شش ماه گذشته بیش از ۱۱ زندان طالبان توسط نظامیان افغان در سراسر افغانستان درهم شکسته و تا اکنون بیش از ۴۰۰ نفر به شمول نظامیان و غیرنظامیان از این زندان‌ها آزاد شدند.

پیش از این هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا (یوناما) از شکنجه و بدرفتاری طالبان با افرادی که در بند این گروه قرار دارند، ابراز نگرانی کرده بود.

یوناما گفته بود که یافته‌های آنان نشان می‌دهد که علاوه بر بدرفتاری و شکنجه، طالبان برخی از زندانیان خود را به قتل رسانده اند.

XS
SM
MD
LG