لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان دوباره در ولسوالی گرمسیر مستقر شدند


مقامات امنیتی هلمند می‌گویند، نظامیان افغان برای مدت کوتاهی از مرکز ولسوالی گرمسیر سه کیلومتر عقب‌نشنینی کرده بودند.
مقامات امنیتی هلمند می‌گویند، نظامیان افغان برای مدت کوتاهی از مرکز ولسوالی گرمسیر سه کیلومتر عقب‌نشنینی کرده بودند.

مقامات امنیتی هلمند می‌گویند، نظامیان افغان برای مدت کوتاهی از مرکز ولسوالی گرمسیر سه کیلومتر عقب‌نشنینی کرده بودند؛ اما شب گذشته دوباره در مرکز ولسوالی مستقر شدند و کنترول آن را به دست گرفتند.

محمدکریم اتل رئیس شورای ولایتی هلمند به صدای امریکا گفت، با رفتن نظامیان افغان از مرکز ولسوالی گرمسیر، طالبان نیز داخل نشدند و مقر ولسوالی برای چند ساعت تحت کنترول هیچ‌کسی نبود.

شام گذشته، رئیس شورای ولایتی و آقانور کینتوز قوماندان امنیه هلمند به صدای امریکا تأیید کرده بودند که نظامیان افغان از مرکز ولسوالی سه کیلومتر عقب‌نشینی کرده و در یک مرکز پولیس نظم عامه مستقر شده اند.

مقامات امنیتی در ولایت هلمند گفته اند که دیشب نیروهای اضافی و تازه دم با جنرال مرادعلی مراد معاون لوی درستیز، جنرال عبدالرحمان رحمان معین ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان و حیات‌الله حیات والی هلمند به مرکز ولسوالی گرمسیر رفته و بدون کدام درگیری کنترول مرکز ولسوالی را دوباره به دست گرفتند.

آقانور کینتوز قوماندان امنیه هلمند به صدای امریکا گفت، هفت پولیسی که از ولسوالی گرمسیر بدون هماهنگی به لشکرگاه مرکز هلمند آمده بودند، گرفتار شده اند.

او افزود که در عملیات‌ها در مناطق مرکزی ولسوالی گرمسیر برضد جنگجویان مخالف مسلح دولت، نیروهای خارجی نیز کمک کرده اند و تلفات سنگینی به مخالفین مسلح وارد شده است.

بسته‌بودن شاهراه کندهار – لشکرگاه

از سوی دیگر شاهراه کندهار – لشکرگاه از نُه روز گذشته به این طرف تحت کنترول نیروهای امنیتی درآمده است؛ اما هنوز هم به دلیل ماین‌گذاری در این مسیر و خرابی سرک، مردم رفت و آمد نمی‌توانند.

عملیات بازگشایی شاهراه کندهار – لشکرگاه به رهبری جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه کندهار و رئیس اوپراتیفی ولایات جنوبی انجام شد که از کندهار اکمالات نظامی به لشکرگاه فرستاده می‌شد.

جنرال عبدالرازق به صدای امریکا گفت، پولیس کندهار و هلمند به همکاری اردو به زودی ماین‌ها را خنثی می‌سازند، پوسته‌های امنیتی تحکیم می‌یابند و کار بازسازی این شاهراه نیز به کمک کارمندان وزارت فواید عامه آغاز می‌گردد.

اما ذبیح‌الله مجاهد یک سخنگوی طالبان در صفحۀ تویتر خود نوشته است، طالبان یک حملۀ نظامیان افغان را برای بازگشایی این شاهراه از طریق ولسوالی گرشک به عقب زده اند.

همچنان مجاهد نوشته است، طالبان در ولسوالی گرمسیر یک قرارگاه پولیس، سه مأموریت پولیس و سی‌وشش پوسته را تصرف کرده اند.

XS
SM
MD
LG