لینک های دسترسی

Breaking News

سربازان افغان دوباره وارد شهر کندز شدند


هم اکنون عملیات پاکسازی شهر از وجود شورشیان ادامه دارد
هم اکنون عملیات پاکسازی شهر از وجود شورشیان ادامه دارد

سربازان افغان پس از سه روز درگیری با شورشیان طالب که به جز میدان هوایی تقریباً تمام شهر کندز را تصرف کرده بودند، امروز دوباره وارد این شهر شدند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان ضمن بیان این مطلب گفت که هم اکنون عملیات پاکسازی شهر از وجود شورشیان ادامه دارد.

آقای صدیقی به صدای امریکا گفت " فعلاً کنترول شهر کندز به دست نیروهای امنیتی افغانستان است و تمرکز ما این است تا ما مردم را کمک کنیم و تلاش صورت بگیرد تا دشمن به گونۀ کامل در این ولایت از بین برود. "

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان هم چنان گفت که در عملیات واپسگیری شهر کندز به نیرو های امنیتی افغان آسیبی نرسیده است، اما ادعا کرد که در درگیری های شب گذشته تلفات سنگین به مخالفان مسلح وارد شده است.

سخنگوی وزارت داخله در مورد همکاری نیروهای خارجی در عملیات کندز گفت که نیروهای امنیتی افغان از حمایت نیروهای بین المللی برخوردار هستند، اما این شهر در نتیجه عملیات تصفیوی نیروهای افغان از تصرف طالبان خارج ساخته شده است.

طالبان تا هنوز در مورد تصرف شهر کندز به دست نیروهای امنیتی افغان چیزی نگفته است.

چوک شهر کندز سه روز در تصرف طالبان بود
چوک شهر کندز سه روز در تصرف طالبان بود

جنرال محمد قسیم جنگلباغ قوماندان امنیه ولایت کندز در سخنرانی مختصر در مرکز شهر (چوک کندز) از باشندگان آن شهر خواست که به زندگی عادی خود ادامه دهند. او به مردم اطمینان داد که نیروهای امنیتی افغان به حفاظت از جان و مال آنان متعهد است.

جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز اردوی ملی در مورد پس گیری دو باره شهر کندز از طریق کنفرانس ویدیویی به رئیس جمهور افغانستان اطمینان داد که وضعیت شهر کندز آرام و دوباره به حالت عادی برگشته است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز به فرماندهان نظامی هدایت داده است که به هیچ کس اجازۀ آزار و اذیت مردم را ندهند. آقای مراد نیز اطمینان داده است که به گروه های غیرمسوول و زورمند اجازۀ دخول در شهر داده نخواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان همچنان به نیروهای امنیتی و دفاعی و رهبری نظامی شهر کندز دستور داده است که باید ولسوالی های کندز، منطقه و تمام زون شمال شرق از وجود دشمن پاک سازی شود.

در همین حال، سید سرور حسینی، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت کندز نیز به صدای امریکا گفته است که پولیس به تاسیسات این قوماندانی برگشته است، اما وی گفت که همه دارایی این اداره از سوی طالبان چور و چپاول شده اند.

حمدالله دانشی سرپرست ولایت کندز نیز در صحبت به رسانه ها گفت که شهر کندز به طور کامل در تصرف نیروهای امنیتی افغانستان درآمده است.

گزارشها حاکی است که هنوز هم در حومۀ شهر درگیری با طالبان ادامه دارد
گزارشها حاکی است که هنوز هم در حومۀ شهر درگیری با طالبان ادامه دارد

هرچند نیروهای امنیتی از تصرف کامل شهر کندز خبر میدهند، اما سعد مختار رئیس صحت عامه کندز به رسانه ها گفته است که هنوز هم شفاخانه حوزوی و شفاخانه دوکتوران بی سرحد "ایم ایس ایف" در تصرف طالبان است و در این ساحه صدای فیرهای پراگنده نیز شنیده می شوند.

همچنان عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه می گوید که جنگ هنوز هم در بعضی از بخش های شهر کندز ادامه دارد.

آقای ابراهیمی در مقر ولسی جرگه به خبرنگاران گفت که در حال حاضر قسمت اعظم شهر از تصرف طالبان خارج شده است.

رئیس ولسی جرگه گفت که جنگ در مرکز و حومه شهر کندز هنوز هم ادامه دارد، اما ساحات وسیع تا شیرخان بندر در تصرف نیروهای امنیتی افغان درامده اند.

رئیس ولسی جرگه افزود که شهریان کندز در وضعیت دشواری به سر میبرند، در اثر جنگ ها جریان برق و آب به این شهر قطع گردیده وحتی تعداد زیادی از خانواده ها از شهربه جنگل ولسوالی امام صاحب پناه بردند.

وی از وزارت مهاجرین و عودت کنندگان خواست تا به مردم که از ترس شهر کندز را ترک کرده اند کمک های عاجل غذایی را برساند.

رئیس ولسی جرگه گفت که ولسوالی امام صاحب بطور کامل در تصرف نیروهای امنیتی افغانستان درامده است.

XS
SM
MD
LG