لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان ولسوالی زیباک بدخشان را دوباره تصرف کردند


طالبان ولسوالی زیباک را در هشتم ثور تصرف کرده بودند
طالبان ولسوالی زیباک را در هشتم ثور تصرف کرده بودند

ولسوالی زیباک بدخشان، ۱۴ روز پیش از سوی طالبان تصرف شده بود که پس از چاشت امروز، نیروهای امنیتی افغان توانستند آن ولسوالی را دوباره تحت کنترول شان در آورند.

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در خبرنامه‌ای با تأیید تصرف زیباک گفت که نیروهای امنیتی افغان عملیات پاکسازی را برای ولسوالی زیباک راه‌اندازی کردند که در نتیجه مؤفق به تصرف آن شدند.

سخنگوی وزارت دفاع افزود "عملیات جهت پاکسازی ولسوالی یادشده از وجود دشمن ادامه داشته و متعاقباً این عملیات به استقامت ولسوالی وردوج ولایت بدخشان ادامه داده خواهد شد".

از سوی دیگر، شیر عزیز کامه‌وال، قوماندان پولیس زون ۸۰۸ سپین‌زر گفته است که در این عملیات، نیروهای کوماندوی اردو، پولیس و نیروهای خیزش مردمی شرکت داشتند.

پولیس کندز در خبرنامه‌ای گفته است که تلفاتی به طالبان مسلح وارد شده؛ اما شمار آن را مشخص نساخته است.

ناجی نظری، رئیس شورای ولایتی بدخشان به صدای امریکا گفت که نظامیان افغان، توانستند پس از چهارده روز ولسوالی زیباک را از کنترول مخالفان مسلح دولت خارج ساختند.

او گفت که جنگجویان طالب، وسایل و تجهیزات دفتر ولسوالی را ازبین برده اند و شماری از تعمیرهای اداری نیز در نتیجۀ جنگ تخریب شده است.

آقای ناجی افزود که در این عملیات نیروهای طرفدار دولت آسیب ندیده اند؛ اما ممکن مخالفان مسلح تلفاتی داشته باشند؛ چون شبکه‌های مخابراتی در ساحه فعال نیست و شمار تلفات مخالفان نیز روشن نشده است.

رئیس شورای ولایتی بدخشان تأیید کرد که طالبان به سوی ولسوالی وردوج عقب‌نشینی کرده اند.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

ولسوالی زیباک با وردوج هم‌جوار است که از دو سال گذشته ولسوالی وردوج تحت کنترول گروه طالبان قرار دارد.

یک هفته پس از تصرف ولسوالی زیباک بدخشان، طالبان ولسوالی قلعۀ زال کندز را نیز تصرف کردند که تا اکنون نیز تحت کنترول آنان است.

پس از آن که طالبان مسلح عملیات بهاری شان را تحت نام منصوری آغاز کردند؛ طالبان دو ولسوالی را تصرف کردند که زیباک دوباره از کنترول آنان خارج شد.

XS
SM
MD
LG