لینک های دسترسی

Breaking News

سفر وزیر دفاع فرانسه به افغانستان


سفر وزیر دفاع فرانسه به افغانستان
سفر وزیر دفاع فرانسه به افغانستان

یک روز بعد از کشته شدن چهار عسکر فرانسوی، ژیرار لانگه، وزیر دفاع فرانسه به روز شنبه برای مذاکره با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، وارد کابل شد.

وی گفت فرانسه برای تامین ثبات در افغانستان متعهد باقی میماند. این درحالی است که پاریس تهدید کرده است که به خاطر کشته شدن عساکر فرانسوی، خروج قوای خود را سرعت خواهد بخشید.

لانگه دلیل عزمیت خویش به افغانستان را تعین موقعیت عساکر فرانسوی بعد از حمله روز جمعه بیان داشت که در کاپیسا منجر به کشته شدن چهار عسکر و زخمی شدن ۱۵ عسکر دیگر فرانسوی گردید.

"این قتل است، فقط قتل، این جنگ نیست. امیدوارم گروه که مسؤول تحقیقات این قضیه میباشد، بتواند به معلومات و به قاتل دسترسی پیدا کند، تا دلیل این حادثه و چگونگی انجام این عمل واضح گردد که آیا این حمله یک عمل انفرادی ویا یک عمل تنظیم شده به حمایت خارجی ها بوده است.این نکاتی است که ما باید آنرا هر چه زود ترروشن سازیم."

لانگه، قبل از انتقال عساکر مجروح به فرانسه،از آنان عیادت کرد. وی گفت این عساکر، قربانی اعتمادی شده اند که به عساکر افغان تحت آموزش خود داشتند.

لانگه گفت که عساکر فرانسوی در زمان حمله مسلح نبودند. فرد مهاجم در این حادثه تحت توقیف قرار دارد.

سرکوزی تمام عملیات نظامی فرانسه در افغانستان را به حالت تعلیق قرار داد وی به روز جمعه گفت که حمله عساکر افغان بر عساکر فرانسوی قابل قبول نمی باشد.

XS
SM
MD
LG