لینک های دسترسی

Breaking News

لوی‌سارنوال: افغانستان جای امن برای زنان نیست


در هشت ماه گذشته خورشیدی، ۳۷۰۲ قضیه خشونت علیه زنان افغان ثبت شده است.
در هشت ماه گذشته خورشیدی، ۳۷۰۲ قضیه خشونت علیه زنان افغان ثبت شده است.

لوی سارنوالی افغانستان با اشاره به ثبت ۳۷۰۲ مورد خشونت علیه زنان در هشت ماه گذشته می گوید که این کشور مکان امنی برای زنان نیست.

به منظور کاهش و جلوگیری از خشونت علیه زنان، لوی سارنوالی افغانستان روز پنجشنبه در حضور رئیس جمهور محمد اشرف غنی با وزارت‌های معارف، صحت عامه و تحصیلات عالی و اداره مستقل ارگان‌های محل، چهار تفاهمنامه را امضا کرد.

محمد فرید حمیدی لوی سارنوال افغانستان هنگام امضای این تفاهمنامه‌ها به خبرنگاران گفت "خشونت در افغانستان یک مشکل اساسی و جدی است و برای مبارزه با آن، ما هم باید اقدامات و تعهدات جدی و اساسی را داشته باشیم، تنها برخورد جزایی، عدلی و قضایی با پدیده خشونت نمی‌تواند آن را کاهش دهد".

در همین حال، قرار است فردا ۲۵ نوامبر، کمپاین شانزده روزه برای مبارزه با خشونت علیه زنان در سراسر افغانستان راه اندازی شود.

در آستانه روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، روز چهارشنبه محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسمی در ارگ ریاست جمهوری گفت که هنوز هم زنان در ادارات دولتی با فرهنگ زن ستیز مواجه اند و خشونت علیه زنان در ادارات دولتی قابل تحمل نیست.

برای بررسی به قضایای خشونت علیه زنان یک سارنوالی اختصاصی در افغانستان ایجاد شده است؛ اما ارقام نشان می‌دهد که خشونت در برابر زنان افغان نه تنها کاهش نیافته؛ بلکه هر روز سیر صعودی را پیموده است.

XS
SM
MD
LG