لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده لوای سرحدی هلمند کشته شد


مقام‌های محلی هلمند تایید کرده اند که فرمانده لوای سرحدی این ولایت در انفجار یک ماین کنار جاده کشته و سه نفر دیگر زخمی شده اند.

مقامات گفته اند که برخی از زخمی‌ها، خبرنگاران استند.

محمد زمان همدرد، سخنگوی پولیس هلمند به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که جنرال ظاهر مقبل، فرمانده لوای سرحدی، در عملیات نظامی ولسوالی مارجه نقش مهم داشت و زمانی که امروز شنبه ۳۰ نومبر (۹ قوس) می‌خواست از لشکرگاه به آن ولسوالی برود، موتر حامل وی با ماین کنار جاده برخورد کرد.

به گفتۀ آقای همدرد، جنرال مقبل در این انفجار زخمی شد و در مسیر راه شفاخانه جان داد.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند نیز به رادیو آشنا – صدای امریکا تایید کرد که یک حاموی نیروهای سرحدی در ساحه "جرنامه" که در بین ولسوالی‌های مارجه و ناوه موقعیت دارد، با ماین کنار جاده برخورد کرده است.

او افزود: "به مناسب ختم عملیات نظامی در ولسوالی مارجه نشستی بود و قرار بود که خبرنگاران نیز برای پوشش بروند؛ اما حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح امروز در ساحه جرنامه بر موتر حاموی نیروهای سرحدی که خبرنگاران نیز سوار آن بودند، انفجار شد."

آقای زواک افزود: "یک خبرنگار و دو تن دیگر که هنوز هویت شان به ما روشن نیست، زخمی شدند و برای مداوا به شفاخانه منتقل گردیدند؛ در این رویداد برخی افراد نیز کشته شده اند."

اتحادیه خبرنگاران هلمند نیز تایید کرد که سردار محمد سروری، خبرنگاران تلویزیون خصوصی شمشاد در این انفجار زخمی شده است. این اتحادیه اما گفته که آقای سروری از وضعیت بحرانی بیرون شده و اکنون در شفاخانه بستری است.

پیش از این نیز خبرنگاران در هلمند متقبل تلفات شده اند. دو سال پیش، نعمت‌الله زهیر، یک خبرنگار افغان در انفجار ماین کنار جاده جان باخت و یک خبرنگار دیگر زخم برداشت.

هنوز طالبان در مورد این انفجار ابراز نظری نکرده اند.

XS
SM
MD
LG