لینک های دسترسی

Breaking News

کابل بازهم خواستار اقدام پاکستان بر ضد تندروان شد


افغانستان از پاکستان می خواهد که به تعهدات خود در نشست چهارجانبه عمل کند.
افغانستان از پاکستان می خواهد که به تعهدات خود در نشست چهارجانبه عمل کند.

حکومت افغانستان باز هم از پاکستان خواست تا بر ضد مواضع طالبان در قلمرو پاکستان اقدام نظامی کند، تقاضایی که از سوی پاکستان رد شد.

با اشاره به اظهارات مشاور صدر اعظم پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی که گفته بود پاکستان بر ضد طالبان در خاک خود عملیات نمی کند، حکومت افغانستان تاکید کرده است که باید اسلام آباد به تعهداتی که در نشست چهارجانبه داده بود، پابند مانده و به آن عمل کند.

دوا خان مینه پال، معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان گفت که پاکستان در نشست چهار جانبه - میان افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده - وعده سپرد که بر ضد آن گروه‌هایی اقدام نظامی می کند که با حکومت افغانستان صلح نمی کنند. او گفت "پاکستان باید به این تعهدات خود عمل کند".

مینه پال گفت که حکومت افغانستان از نشست های چهار جانبه این امید را داشت که پاکستان در اوردن صلح افغانستان را کمک کند اما به عوض صلح ،طالبان جنگ را ادامه می دهند.

بعد از حمله به ریاست محافظت اراکین بلند رتبه دولتی در ۱۹ اپریل سال جاری،حکومت افغانستان در پالسی خود تغییراتی را آورد و رئیس جمهور طی سخنرانی اش در شورای ملی گفت که حکومت افغانستان دیگر امید آوردن صلح از پاکستان را از دست داده است.

XS
SM
MD
LG