لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش افغانستان در مورد اظهارات جنرال راحیل شریف


در حمله بالای پوهنتون امریکایی افغانستان ۱۳ نفر به شمول شش محصل و یک استاد کشته و ۴۵ نفر دیگر زخمی شدند.
در حمله بالای پوهنتون امریکایی افغانستان ۱۳ نفر به شمول شش محصل و یک استاد کشته و ۴۵ نفر دیگر زخمی شدند.

حکومت افغانستان می‌گوید به اضافۀ شماره های تیلفونی که با حکومت پاکستان شریک ساخته اند اسنادی دیگری نیز در دست دارند که نشان می‌دهد از خاک این کشور برای طرح ریزی حمله بر پوهنتون امریکایی افغانستان استفاده شده است.

محمد هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در مورد اعلامیۀ اردوی پاکستان که پس از صحبت تیلفونی رییس جمهور غنی و راحیل شریف لوی درستیز اردوی پاکستان به نشر رسیده بود، می‌گوید

"حکومت افغانستان به اضافۀ این سه شماره تیلفون که با مقامات حکومت پاکستان شریک ساخته شده اسنادی دیگری نیز در دست دارند که نشان می‌دهد حمله بر پوهنتون امریکایی افغانستان در خاک پاکستان طرح ریزی شده است".

صبح روز پنجشنبه در جلسۀ شورای امینت ملی محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان با راحیل شریف لوی درستیز اردوی پاکستان صحبت تیلفونی کرد.

پس از آن اعلامیۀ از سوی دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان به نشر رسید که به نقل از راحیل شریف لوی درستیز این کشور نوشته است:

"پاکستان اجازه نمی‌دهد حملات تروریستی در خاک‌ش سازماندهی شود."

همچنان در مورد سه شماره تیلفونی که مقامات حکومت افغانستان با مقام‌های پاکستانی در میان گذاشته بودند، در این اعلامیه آمده است.

" هرسه شماره تیلفون مربوط به شبکه‌های تیلفونی افغانستان است که در آنطرف مرز نیز می‌‎توانند فعالیت کنند."

از سوی دیگر دواخان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صحبت با صدای امریکای می‌گوید دلایلی که پاکستان ارائه می‌کند نمی‌تواند به این کشور برائت دهد.

"همه اسناد و شواهد نشان می‌دهد که این حمله در آن‌طرف مرز طرح‌ریزی شده است. پاکستان باید در برابر گروه‌های تروریستی که از خاک این کشور در برابر افغانستان و منطقه دست به فعالیت های تروریستی می‌زنند اقدام نمایید. این دلایلی که آنها ارائه می‌کنند برای شان برائت نمی‌دهد".

در اعلامیۀ دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان نیز آمده است این کشور عملیات نظامی را در نزدیک سرحد میان دوکشور راه اندازی کرده؛ اما در مورد جزییات این عملیات تا اکنون چیزی گفته نشده است.

در حمله بالای پوهنتون امریکایی افغانستان ۱۳ نفر به شمول شش محصل و یک استاد کشته و ۴۵ نفر دیگر عمدتاً محصلان و کارکنان این پوهنتون و نیروهای امنیتی افغان زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG