لینک های دسترسی

Breaking News

جلوگیری از گسترش کروناویروس در افغانستان: برخی زندانیان آزاد می‌شوند 


دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیهٔ گفته است که به منظور جلوگیری از گسترش کروناویروس در محلات سلب آزادی،‌ شماری از محبوسین و توقیف شدگان آزاد خواهند شد.

در اعلامیه آمده است که نشست امروز ۲۲ مارچ (سوم حمل) در ارگ در مورد رهایی آنعده محبوسین و توقیف شدگانی که تا اکنون در مورد دوسیه‌های شان تصمیم اتخاذ نشده است، بحث صورت گرفت.

در این نشست به ادارهٔ تنظیم امور زندان‌ها و ارگان‌های عدلی و قضایی هدایت داده شد تا در مدت ۴۸ ساعت آینده طرح مشخصی را در مورد آزادی این افراد ترتیب دهند تا بر اساس هدایت وزارت صحت عامه برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در محلات سلب آزادی تدابیر لازم اتخاذ شود.

روز گذشته نیز به ریاست محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نشست کابینه حکومت در این مورد در ارگ برگزار شد.

کابینۀ افغانستان در نخستین جلسه‌اش به روز شنبه فیصله کرد که برای جلوگیری از گسترش کروناویروس، ساعات کاری کارمندان در وزارت‌ها و ادارات دولتی به پنج ساعت کاهش یابد.

وحید عمر، مشاور مشاور ارشد رییس جمهور افغانستان در امور ارتباطات استراتیژیک روز یکشنبه ۲۲ مارچ (سوم حمل) به خبرنگاران گفت که این فیصله بر اساس طرزالعمل کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی صورت گرفته است.

او افزود: "بر اساس این طرزالعمل اوقات کاری کارمندان دولت بازنگری شد و دو شفت کاری در دولت ساخته شد، یکی از ساع ۸:۰۰ صبح تا ۱:۰۰ پس از چاشت، و از ۱:۰۰ پس از چاشت تا ۴:۰۰ عصر".

اما کارمندانی که صلاحیت امضا دارند، حضور شان در اداره ضروری است.

XS
SM
MD
LG