لینک های دسترسی

Breaking News

برادر سراج الدین حقانی، انس حقانی باز داشت شد


عبدالحسیب صدیقی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی (ارشیف)
عبدالحسیب صدیقی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی (ارشیف)

عبدالحسیب صدیقی، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی به صدای امریکا گفت که امنیت ملی طی یک عملیات خاص انس حقانی فرد کلیدی شبکه حقانی و یک قوماندانی کلیدی این گروه را به تاریخ ٢٢ میزان باز داشت نمود.

اما آقای صدقی در مورد عملیات واینکه این افراد در کجا بازداشت گردیده اند جزییات ارایه نکرد.

سخنگوی امنیت ملی گفت که انس حقانی مشهور به عبدالله برادر اندر سراج الدین حقانی رهبر فعلی شبکه حقانی میباشد وپسر جلال الدین حقانی است.

او افزود که انس حقانی یکی از اعضای مهم شبکه حقانی است که در تصمیم گیری های بزرگ استراتیژیک وعملیاتی این شبکه مستقیما دست داشت ودخیل بوده است.

به گفته آقای صدیقی، انس حقانی چند مهارت خاص در قسمت استفاده شبکه های اجتماعی برای انتقال پیامها واهداف وافکار شان داشت.

سخنگوی امنیت ملی گفت که از مهم ترین وظایف دیگر انس حقانی این بود که در جمع هیت ها از کشور های مختلف به ممالک عربی نزد شیوخ ومتشبثین آن کشور ها میرفتند ودر آنجا به اصطلاح خود شان برای تمویل نمودن فعالیت های تروریستی شان در افغانستان چنده جمع میکردند.

او گفت که فرد دومی که درنتیجه این عملیات بازداشت شد حافظ رشیدفرزند محمد عمرمیباشد که باشنده اصلی ولسوالی اسماعیل خیل ولایت خوست است که سکونت فعلی اش در منطقه چکوال سطوح پنجاب پاکستان است.

آقای صدیقی افزود که حافظ رشید یکی از قوماندانان بزرگ شبکه حقانی میباشد ووظایف اساسی او درشرق وجنوب شرق افغانستان بود.

به گفته سخنگوی امنیت ملی، حافظ رشید مسوولیت تعیین هدف وتهیه تجهیزات برای انتحار کنندگاه در کابل وخوست را نیزداشت ودر چندین قضیه دخیل بوده که مواد انتحاری وافراد انتحاری را از وزیرستان به پشاور واز پشاور به شهر کابل انتقال میداد.

او گفت که برادر حافظ رشید بنام محمد نبی عمر معین وزارت سرحدات در زمان طالبان بود وفعلا دستگیر شده است.

سخنگوی امنیت ملی گرفتاری این دو فرد را یک دست آورد مهم به امنیت ملی خواند وگفت که این بزرگتری ضربه به شبکه حقانی میباشد.

او گفت"انتظارات ما به همچو ضربات استراتیژیک بر پیکر آنها اینست که در سوق اداره در سطح رهبری آنها اختلال وارد شود وهمین اختلال در سوق اداره باعث تضعیف ظرفیتهای آنها در میدان جنگ ودر سطوح میانه وپایانی عملیاتی عنقریب احساس خواهد شد".

آقای صدیقی افزود که با وارد کردن همچو ضربات ناامنی های که درافغانستان از فعالیت های شبکه حقانی منشا میگیرد، کاهش مییابد.

به گفته سخنگوی امنیت ملی،دراین عملیات فقط همین دو فرد کلیدی شبکه حقانی دستگیر شدند.

او گفت که دریک عملیاتی مشترک چند روز قبل دریکی از ولایات یک فرمانده دیگر شبکه حقانی با 5 تن از افراد شان نیز از بین برده شده اند.

XS
SM
MD
LG