لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان شش خبرنگار افغان را آزاد کردند


کمیته مصوونیت خبرنگاران افغان در جنوب افغانستان تایید کرد که شش خبرنگار ربوده شده توسط طالبان، صبح امروز یکشنبه آزاد شدند.

سیف الله حیات، مسوول این کمیته روز یکشنبه ۸ سپتمبر (۱۷سنبله) به صدای امریکا گفت که این خبرنگاران در نتیجه تلاش‌های آنان و دیگر نهادهای مدافع حقوق خبرنگاران از نزد طالبان رها شدند.

این شش خبرنگار روز گذشته برای اشتراک در یک برنامه آموزشی به گردیز مرکز ولایت پکتیا می‌رفتند که جنگجویان طالبان در ولسوالی زرمت در منطقه تحت تسلط این گروه، موتر حامل آنان را توقف داده و این خبرنگاران را با خود بردند.

خیرالله ذکی، یکی از این خبرنگاران که از سوی طالبان آزاد شده، به صدای امریکا گفت که جنگجویان طالبان آنان را به یکی از مناطق ولسوالی زرمت انتقال داده بودند و در آن محل زندانیان دیگری نیز نگهداری می‌شدند.

او افزود: "در مکانی که ما نگهداری می‌شدیم، محبوسین دیگر نیز بود، در دست‌ها و پاهای آنان زنجیر بود؛ اما به گونه آزاد بیرون می‌رفتیم، با آنان یکجا نان خوردیم."

این خبرنگار گفت که جنگجویان طالبان اعتراف کرده اند که آنان را به گونۀ اشتباهی دستگیر کرده و نمی‌دانستند که آنان خبرنگار اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز روز گذشته گفت که خبرنگاران دستیگرشده را به زودی رها خواهند کرد.

خیرالدین ذکی، خبرنگار رادیو کلید، عبدالرووف ذهین، خبرنگار رادیو صدای پشتون، جمال الدین الهام، خبرنگار رادیو مهمان، عبدالوهاف ویران، اسدالله صمیم و طارق ذکی، خبرنگاران رادیو یاران شامل خبرنگارانی اند که پس از چند ساعت اسارت، آزاد شدند.

XS
SM
MD
LG