لینک های دسترسی

Breaking News

قضیۀ ابراهیم عابد را کاملاٌ بررسی می‌کنیم – وزارت فرهنگ


وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفته است که از نشر ویدیوی ابراهیم عابد، ممثل افغان، خبر بوده و در همکاری با ارگان‌های امنیتی در پی بررسی این قضیه است.

محمد صابر مهمند، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، گفت که تا زمان تکمیل نشدن بررسی‌ها، آن وزارت نمی تواند در پیوند با این قضیه واکنش نشان دهد.

آقای مهمند گفت که مجرم شناختن یک فرد، به ویژه یک هنرمند،پیش از صدور حکم محکمه بر وی غیرقانونی است و به گفتۀ وی وزارت اطلاعات و فرهنگ چنین کاری را محکوم می‌کند.

ویدیویی که در آن ابراهیم عابد، ممثل و کمیدین مشهور افغان، که به گفتۀ فلمبردار این ویدیو "در حال نشه" دیده می شود، از دو روز به اینسو در شبکه های اجتماعی در افغانستان دست به دست می‌شود.

در این ویدیو آقای عابد ساکت و خاموش ایستاده است و در اطراف وی چند مرد ملبس با یونیفورم پولیس دیده می شود. شخصیکه این ویدیو را ثبت می‌کند به آقای عابد طعنه گونه می‌گوید "در مورد مردم در رسانه‌ها حرف می‌زند...ببینید او را در حال نشه".

ابراهیم عابد با نشر یک پیام ویدیویی در فیسبوک گفته است که این ویدیو متعلق به سال‌های پیش است. آقای عابد در این ویدیو تعهد می‌کند که با "تعهد، پاکی و پاکدلی" به کارش ادامه می‌دهد.

ابراهیم عابد یکی از چهره های اصلی برنامۀ طنزی و تفریحی "شبکۀ خنده" در تلویزیون خصوصی طلوع است. آقای عابد و همکارانش در برنامۀ شبکۀ خنده بر حالات روان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر مسایل طنز های جالب انتقادی ساخته و از رئیس جمهوری محمد اشرف غنی، رئیس اجرائیه عبدالله عبدالله و سایر شخصیت‌های سیاسی به شدت انتقاد می‌کنند.

شمار زیاد علاقمندان آقای عابد، به شمول چهره های شناخته شدۀ سیاسی و فرهنگی افغانستان، تصاویر این ممثل را در شبکه های اجتماعی نشر کرده و ضمن ستایش از هنر وی، نشر ویدیوی او را نقض حریم شخصی اش خوانده و آن را به شدت محکوم کرده اند.

امرالله صالح، رئیس روند سبز افغانستان، در تویتر خود نوشته است " ابراهیم عابد که از ۲۰۱۴ به اینسو تقلید می کند، اذیت شده است، در حال نشه که قادر به حرف زدن نیست فلمبرداری شده و ویدیوی وی به صفت موفقیت عملیات پولیس در شبکه های اجتماعی همرسانی شده است. آیا این سرکوب چندش آور هنر نیست؟ اصلاحات؟!"

همچنان، سعد محسنی رئیس موبی گروپ که تلویزیون طلوع بخشی از آن است، در تویتر ضمن تقدیر از کارکرد ابراهیم عابد او را "سرمایۀ بزرگ" افغانستان خوانده و نوشته است "به کار عالی او که هر هفته لبخند را بر چهرۀ میلیون‌ها افغان می‌آورد (و سیاستمداران و زورمندان را صادق نگه می دارد) بسیار افتخار می‌کنیم".

شماری از علاقمندان آقای عابد در شبکه های اجتماعی مدعی شده اند که در غذا به وی چرس خورانده شده است، اما هنوز روشن نیست که آیا ابراهیم عابد واقعاً نشه کرده بود یا هم با حیله و نیرنگ به این حالت مبتلا شده بود.

با اینحال، آقای عابد در پیام کوتاه ویدیوی خود در این مورد چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG