لینک های دسترسی

Breaking News

نُه سرباز اردو در میدان وردک کشته شد


مسؤولان امنیتی میدان وردک تأیید کردند که در حملات تهاجمی طالبان بر پوسته‌های امنیتی ولسوالی سید‌آباد این ولایت، تلفات بر نظامیان افغان وارد شده است.

فرماندهی امنیه میدان وردک امروز چهارشنبه (۲۳عقرب) به صدای امریکا گفت که در حملات دیشب طالبان پوستۀ امنیتی ساحۀ "مندلی" ولسوالی سیدآباد میدان وردک نیز به دست طالبان سقوط کرده است.

حکمت‌الله درانی، سخنگوی پولیس میدان افزود:" در حملۀ دیشب طالبان بر پوسته‌های امنیتی سیدآباد میدان وردک ۹ سرباز اردو جان باخته و ۳ نسرباز دیگر زخمی شده اند".

سخنگوی پولیس میدان وردک گفت که صبح امروز نیروهای کمکی به ساحه اعزام شده و پوستۀ امنیتی "مندلی" که سقوط کرده بود دوباره به تصرف نیروهای دولتی افتاده است.

طالبان در یک اعلامیۀادعا کرده است که در حملات دیشب افراد این گروه بر ولسوالی سیدآباد میدان وردک ۲۳ سرباز امنیتی افغان کشته شده اند.

اما مسؤولان محلی میدان وردک این ادعای طالبان را در کرده اند.

در همین حال، احمد جعفری، عضو شورای ولایتی میدان وردک به رادیو آشنا_صدای امریکا گفت که هنوز احتمال حملۀ طالبان بر پوسته‌های امنیتی ولسوالی سیدآباد میدان وردک وجود دارد.

ولسوالی سیدآباد که در امتداد شاهراه کابل_کندهار قرار دارد از ولسوالی‌های نا امن ولایت میدان وردک به شمار میرود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG