لینک های دسترسی

Breaking News

منسوبین امنیتی اردوی ملی افغان 'با سواد' می شوند


منسوبین امنیتی اردوی ملی افغان 'با سواد' می شوند
منسوبین امنیتی اردوی ملی افغان 'با سواد' می شوند

نیروهای امنیتی افغانستان به طور عموم و اردوی ملی به طور خاص با کمی و کاستی جدی از جمله مشکل سواد مواجه هستند، در روند رشد و انکشاف و بالا بردن ظرفیت ها دشواریهای زیاد وجود دارد.

وزارت دفاع ملی افغانستان که پس از آغاز روند انتقال مسؤولیت امنیتی و تکمیل مرحله نخست آن، بار مسؤولیت ها را سنگین تر احساس میکند، درصدد است تا در سلسلۀ رفع مشکلات، کاستی ها و نقیصه ها به مشکل اساسی و حیاتی وزارت و در مجموع مشکل عمده کشور، سواد، توجه جدی نماید.

جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور به روز چهارشنبه طی کنفرانس خبری درکابل، از تصمیم تازۀ وزارت دفاع ملی خبر داد که تا پایان سال روان خورشیدی یک صد هزار تن از منسوبان اردوی ملی، با سواد خواهند شد.

سخنگوی وزارت دفاع ملی به ادامه افزود در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ معلم در ١۵۰۰ صنف در تمام قطعات و جزوتام ها و گارنیزیون های اردوی ملی مشغول تدریس اند.

قابل تذکراست که برعلاوه میزان بالای بیسوادی که نیروهای امنیتی افغان از جمله اردوی ملی با آن دست به گریبان هستند مشکل اعتیاد به مواد مخدر هم یکی از مشکلات نیروهای امنیتی به شمار میرود که درخورتوجه خاص می باشد.

جنرال عظیمی در این نشست خبری ضمن ذکر شماری از دستاوردهای اردوی ملی که دستگیری ۶۱۹ تن از مخالفان مسلح، تصرف ۲۳ عراده وسایط مختلف النوع، ۱۴۴ کیلوگرام مواد منفجره، ۴۷۳ کیلو گرام مواد مخدر، و ۲۹۴ میل سلاح های مختلف النوع دشمن از افزایش تلفات در اردوی ملی خبر داد.

او گفت تعداد شهدای ما ، به برج(ماه) سرطان نسبت به برج جوزا افزایش داشت . در برج (ماه) جوزا ما ۶۸ نفر شهید داشتیم اما به برج (ماه) سرطان تعداد شهدای ما به ۱۰۹ تن رسیده است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی به نمایندگان رسانه ها اطمینان داد که در هفت ولایت و ساحاتی که پروسه انتقال مسؤولیت امنیتی تکمیل شده است امنیت به شکل مطمئن تامین میشود.

جنرال عظیمی افزود تکمیل روند انتقال مسؤولیت امنیتی به معنی ختم و پایام جنگ نیست، جنگ جریان دارد و ما در حالت جنگی بسر می بریم.

قوای امنیتی افغان همانگونه وظایف را در گذشته به شکل مشترک با نیروهای بین المللی انجام می دادند، اکنون به شکل مستقل پیش می برند.

XS
SM
MD
LG