لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان ١١ سرباز اردوی ملی را در ولایت فراه کشتند


عکس: ارشیف
عکس: ارشیف

مقام های محلی ولایت فراه می گویند این تعداد از سربازان اردوی ملی افغان شب گذشته در حمله گروهی افراد طالبان کشته و زخمی شده اند

ناصر مهری سخنگوی والی فراه می گوید شب گذشته افراد طالبان با استفاده از تاریکی شب بر یک پسته سربازان اردوی ملی در منطقه "دهزک" ولسوالی بالابلوک این ولایت حمله کردند که این درگیری برای چندین ساعت ادامه داشت.

آقای مهری می گوید در این درگیری دستکم یازده سرباز اردوی ملی کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

سخنگوی والی فراه همچنان می گوید با رسیدن نیروهای کمکی و حمایت قوای هوایی ، در این درگیری نُه تن از افراد طالبان نیز کشته و سیزده تن دیگرشان زخمی شده اند.

گروه طالبان اما ادعا کرده است که در این درگیری پانزده سرباز اردوی ملی را کشته و مقادیر زیادی از اسلحه و مهمات قوای افغان را با خود برده اند.

مقام های محلی ولایت فراه می گویند هم اکنون امنیت این ساحه در دست قوای افغان است و افراد طالبان از این ساحه متواری شده اند.

خواستیم تا در این مورد نظر مقام های اردوی ملی در غرب افغانستان را نیز با خود داشته باشیم اما حاضر به پاسخگویی نشدند.

روز پنجشنبه هفته گذشته نیز افراد گروه طالبان در حمله گروهی بر حوزه پنجم امنیتی سربازان پولیس در منطقه "رج" شهر فراه ؛ چهار سرباز پولیس را کشته و شش تن دیگر را زخمی نمودند.

فرید بختاور رئیس شورای ولایتی فراه نیز می گوید کمبود نیروهای امنیتی و عدم مدیریت جنگ از سوی مسوولین محلی و امنیتی باعث بروز رویدادهای خونین در این ولایت میشود.

ولایت فراه در جریان دو ماه اخیر شاهد نا آرامی های بسیار بوده تا جاییکه گروه طالبان برای دو روز کنترول نیمی از شهر فراه را بدست داشت.

XS
SM
MD
LG