لینک های دسترسی

Breaking News

کشیدگی میان کابل و اسلام آباد در نتیجۀ حملۀ فرامرزی


سخنگوی قوای بین المللی حافظ صلح (آیساف) پرتاب راکت از سوی پاکستان به ولایت کنر را رد و یا تأیید نمی کند.

جنرال گونتر کتز، سخنگوی آیساف همراه با سخنگوی ملکی ناتو در افغانستان به خبرنگاران گفت که قوای بین المللی حمله بر ولایت کنر را تقبیح می کند، اما او در مورد انجام آن توسط پاکستان به احتیاط صحبت کرد.

از جانب دیگر، جاوید لودین معین سیاسی وزارت خارجه، امروز بعد از ظهر محمد صادق سفیر پاکستان در کابل را به احضار کرد تا مراتب نگرانی جدی حکومت افغانستان را در خصوص گزارشات حملات توپخانه ای از آن سوی خط دیورند به چندین قریه در ولایت کنر کند.

جنرال کتز به خبرنگاران گفت که سخنگوی آیساف راه حل و محل درست برای بحث روی این گونه موضوعات را کمیسیون سه جانبه دانسته علاوه کرد که دهشت افگنی به عنوان تهدید مشترک هردو کشور مطرح است و توافقنامه سه جانبه موجود، زمینه را برای رهبران نظامی مساعد می سازد تا اینگونه مسایل را مورد بررسی قرارداده یک راه حل را غرض مقابله با آزمون امنیتی در سرحدات میان دو کشور جستجو کند.

اما نمایندگان در ولسی جرگه از نبود هماهنگی میان نیروهای امنیتی افغان و همچنان نیروهای همکار بین المللی سخن گفته حتی از وجود کمیسیون سه جانبه و عملکرد آن انکار کردند.

شکریه بارکزی، عضو کمیسیون دفاعی و لسی جرگه می گوید "اجازۀ بدهید که به صراحت بگویم آنچه که بنام هماهنگی یاد میشود اصلاً وجود ندارد. نه تنها نیروهای امنیتی افغانستان یکی بادیگر هماهنگ کارنمی کنند بلکه نیرو های خارجی هم با نیروهای افغانی آنچنانی که هماهنگی داشته باشند ندارند."

مقامات پاکستانی ادعای افغانستان را روی گلوله باری از جانب آن کشور به ولایت کنر رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG