لینک های دسترسی

Breaking News

تاریخ جدید و اجندای جرگۀ مشورتی صلح مشخص شد


رئیس جمهور در فرمانی، ۹ ثور ۱۳۹۸خورشیدی را زمان برگزاری جرگه مشورتی صلح تعیین کرده است؛ در حالی که قرار بود این جرگه مشورتی در بیست و ششم حوت در کابل برگزار شود.

در فرمان آقای غنی، برای برگزاری لوی جرگه مشورتی آمده است: "به منظور استماع، استفاده موثر و ارج گزاری نهادینه به مشوره‌ها، نظریات و تحلیل نماینده‌گان مردم از تمام لایه‌ها و اقشار جامعه، جستجوی راه حل و تسریع روند مذاکرات، لوی جرگه مشورتی صلح تدویر می‌گردد."

در این فرمان، تاکید شده است لوی جرگه مشورتی صلح فرصت بزرگ و ملی خواهد بود تا نمایندگان مردم در سراسر افغانستان به پرسش‌های اساسی به شمول "حدود و چهارچوب مذاکره با تحریک طالبان و چگونگی دستیابی به صلح" بپردازند.

در این فرمان همچنان آمده است که در روشنایی تصمیم لوی جرگه مشورتی، رهبری حکومت مطابق بر آن، خط مشی صلح را تدویر و برای تطبیق آن تلاش خواهد کرد.

بر اساس فرمان رئیس جمهور، وزارت مالیه افغانستان مکلف شده است تا مصارف این جرگه را پرداخت کند.

شورای عالی صلح افغانستان که مسوولیت برگزاری این جرگه را دارد پیش از این اعلام کرده بود که این جرگه در ۲۶حوت برگزار خواهد شد.

در این جرگه قرار است بیش از دوهزار نفر از سراسر افغانستان در آن اشتراک کنند که به گفته شورای عالی صلح افغانستان، سی درصد آن را زنان تشکیل خواهند داد.

XS
SM
MD
LG