لینک های دسترسی

Breaking News

افغان‌ها ۱.۲۶ میلیون جلد کتاب درسی به معارف کمک کرده اند


وزارت معارف افغانستان اعلام کرده است که از آغاز سال ۱۳۹۸ خورشیدی تا اکنون، شهروندان کشور بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزارجلد کتاب و کمک‌درسی به معارف کمک کرده اند.

وزارت معارف با نر اعلامیه‌ای گفته است که این کتاب‌ها در نتیجه راه‌اندازی کمپاین "گرد‌آوری کتاب‌های درسی برای شاگردان مکتب" جهت رفع مشکل کمبود کتاب جمع آوری شده است. در اعلامیه آمده است که این کتاب‌ها در ۳۰ ولایت به دسترس شاگردان مکاتب قرار گرفته است.

وزارت معارف گفته است که ۴۳ درصد کمک‌ از سوی نهادهای ملی و بین‌المللی حامی معارف، ۳۲ درصد از سوی مردم عادی، ۳۰ درصد از سوی کارمندان معارف، شش درصد از سوی فعالان مدنی و کمتر از یک درصد هم از سوی کارمندان ادارات دولتی و تاجران صورت گرفته است.

این کتاب‌ها در ۳۰ ولایت شامل کابل، کندهار، فراه، خوست، کاپیسا ، تخار، ارزگان جوزجان، لغمان، پنجشیر، کندز، بغلان، هرات، سمنگان، لوگر، بلخ، ننگرهار، هلمند، بدخشان، پروان، بادغیس، نیمروز، دایکندی، پکتیکا، کنر، غور، زابل، بامیان، فاریاب و میدان‌ وردگ به دانش آموزان توزیع شده است.

این وزارت گفته است که در سال جاری خورشیدی، ۱۲.۲میلیون جلد کتاب درسی دوره ابتدایی به چاپ رسیده و به دانش آموزان توزیع گردیده است.

بربنیاد معلومات وزارت معارف، روند تدارکاتی ۳۷ میلیون جلد کتاب درسی مربوط دوره متوسطه و لیسه نیز در جریان است.

کمبود کتاب در مکاتب افغانستان، یکی از مشکلات جدی دانش آموزان است.

XS
SM
MD
LG