لینک های دسترسی

Breaking News

پنج تن به اتهام قاچاق هیرویین از کابل به دهلی بازداشت شد


مقام‌های مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مُسکرات و مواد مخدر گفته اند که نیروهای امنیتی افغان در هفته روز گذشته به شمول یک خانم، ۱۳ تن را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده اند.

احمدخالد مؤحد، مسؤول مطبوعاتی این مرکز به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، در بین این بازداشت‌شدگان، پنج تن شان می‌خواستند که ۳.۶۸۵ کیلوگرام هیرویین را از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی به شهر دهلی هندوستان منتقل کنند.

آقای مؤحد افزود "افراد بازداشت‌شده آنان با دوسیه‌های نسبتی شان غرض تعقیب عدلی و قضایی به مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده شده اند".

به گفتۀ وی، این افراد از کابل، بلخ، خوست، ننگرهار، ارزگان و جوزجان گرفتار گردیده اند.

مسؤول مطبوعاتی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مُسکرات و مواد مخدر گفت که از نزد این افراد، بیش از سه کیلوگرام هیرویین، در حدود ۱۷۷ کیلوگرام تریاک، اضافه از۵۸۰ کیلوگرام چرس به دست پولیس افتاده است.

همچنان او تأیید کرد که از نزد این افراد ۱۵۰۰ دالر امریکایی، ۹۰۰۰ روپیۀ هندی، ۱۵۳۰۰ روپیۀ پاکستانی، ۱۶ عدد تیلفون همراه و سه عراده وسایط نقلیه نیز ضبط شده است.

آقای مؤحد افزود که در این مدت، محکمه ابتدائیه مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر۱۰ تن را از ۳ سال و شش ماه تا ۲۰ سال حبس کرده و یازده تن نیز به حبس‌های مختلف تنفیذی توسط محکمه استیناف این مرکز محکوم شده اند.

آمار مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مُسکرات و مواد مخدر نشان می‌دهد که در ماه جدی سال روان، دوسیه‌های ۷۳ تن به شمول دو مؤظف خدمات عامه، سه زن و یک شهروند ایرانی که به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده بودند، به این مرکز فرستاده شده است.

XS
SM
MD
LG