لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت ۳۵۹ تن به اتهام قاچاق مخدرات در یک ماه


پولیس مبارزه با مواد مخدر در ماه اسد، نزدیک به ۳۰۰ عملیات را اجرا کرده است
پولیس مبارزه با مواد مخدر در ماه اسد، نزدیک به ۳۰۰ عملیات را اجرا کرده است

وزارت داخلۀ افغانستان از بازداشت ۳۵۹ تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در جریان ماه گذشته (اسد) خبر داد.

جنرال خلیل بختیار، معین مبارزه با مواد مخدر این وزارت، روز شنبه (۳ سنبله) که در مورد کارکرد یک ماهۀ پولیس مبارزه با مواد مخدر به خبرنگاران معلومات می‌داد، گفت که پولیس در جریان ماه اسد، نزدیک به ۳۰۰ عملیات را اجرا کرده است.

او گفت: "در جریان ماه گذشته توانستیم که با راه‌اندازی ۲۹۵ عملیات، ۳۵۹ نفر مظنون را دستگیر کنیم که در جمع مظنونین، قاچاق‌بران بزرگ، متوسط و کوچک هست و هم‌چنان ۱۶ نفر مؤظفین خدمات عامه پولیس، اردو، امنیت ملی و سایر بخش‌هایی که در دولت مصروف وظیفه بودند، اینها هم دستگیر شدند".

جنرال بختیار، در مورد هویت قاچاق‌بران بزرگ و همچنان مؤظفین خدمات عامه، معلومات نداد.

بر اساس معلومات معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخلۀ افغانستان، مرکز خرید و فروش مواد مخدر در ساحه بنایی کابل، پل سوخته مرکز تجمع معتادین و مرکز تکثیر مواد مخدر در واصل‌آباد حوزۀ هفتم شهر کابل، مسدود و برخی کسانی که در فروش مواد مخدر دست داشتند، بازداشت گردیده اند.

از سویی هم، برای مبارزۀ مؤثر علیه قاچاق و توزیع پرچون مواد مخدر، وزارت داخله نشست‌های هماهنگی و همکاری را با وکلای گذر و نمایندگان مردم نواحی مختلف شهر کابل برگزار می‌کند.

جنرال بختیار، گفت که تا اکنون با وکلای گذر و بزرگان نواحی سوم، پنجم، ششم، هفتم و دهم، دیدار کرده و از آنان خواستار همکاری با پولیس مبارزه با مواد مخدر و طرح‌های شان در راستای جلوگیری از قاچاق و توزیع مواد مخدر شده اند.

XS
SM
MD
LG