لینک های دسترسی

Breaking News

ادعاهای فساد اخلاقی در ارگ بی اساس است - چخانسوری


هارون چخانسوری، سخنگوی رییس جمهور افغانستان گفته است که ادعاهای موجودیت فساد اخلاقی در ریاست جمهوری افغانستان بی اساس و کاذب است.

حبیب الله احمدزی، یکی از نامزدان انتخابات ولسی جرگه و مشاور پیشین ریاست جمهوری افغانستان در جریان مصاحبه با یک شبکۀ تلویزیونی خصوصی در افغانستان ادعا کرده است که شماری از نامزدان زن در ولسی جرگه که کمتر از ۶۰۰ رای به دست آورده بودند، بر اساس روابط نا مشروع، به ولسی جرگه راه یافته اند.

اما سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان یک شنبه (۲۶ می) دلیل این اظهارات آقای احمدزی را رد تقاضای استخدام مجدد او منحیث مشاور رییس جمهور عنوان کرد.

هارون چخانسوری گفت:" آقای احمدزی به منظور اشتراک در انتخابات ولسی جرگه از سمت اش استعفا کرد و پس از ناکامی در انتخابات، خواستار استخدام مجدد در سمت قبلی اش شد که این تقاضا از سوی ریاست جمهور رد گردید."

سخنگوی رییس جمهور محمد اشرف غنی گفت که لوی سارنوالی افغانستان از حبیب الله احمدزی در مورد ادعا هایش خواستار ارایه اسناد و مدارک خواهد شد.

مریم وردک، مشاور پیشین روابط ستراتیژیک شورای امنیت ملی افغانستان، نیز در مصاحبه با یک رسانۀ هندی، اتهامات وارده از سوی حبیب الله احمدزی را واقعی دانسته و آن را تایید کرده است.

حبیب الله احمدزی که برای احراز کرسی ولسی جرگه از ولایت کابل، وارد کارزار انتخاباتی شده بود، نتوانست در این دور انتخابات پیروز شود.

پیش از این در سایر ادارات حکومت افغانستان از موجودیت فساد اخلاقی گزارش هایی نشر شده بود، اما این نخستین بار است که در ریاست جمهوری این کشور چنین ادعایی صورت می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG