لینک های دسترسی

Breaking News

هیئت افغان برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان به ایران سفر می کند


هیئت افغان برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان به ایران سفر می کند
هیئت افغان برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان به ایران سفر می کند

مقامات وزارت خارجه افغانستان می گویند، برای حل مشکلات مهاجرین افغان که در کشور ایران فاقد اسناد قانونی به سر می برند، با مقامات ذیصلاح آن کشور در جریان سفر ملاقات خواهند نمود.

جانان موسی زی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، قبل از ظهر امروز(یکشنیه) در کنفرانس مطبوعاتی هفته وار خویش گفت وزارت خارجه افغانستان تصمیم اتخاذ نموده که عنقریب به کشور جمهوری ایران یک هیئت بلند رتبه را بفرستد تا با مقامات ارشد حکومت ایران در مورد طرح خروج مهاجرین از آن کشور گفتگو و برای حل مشکلات مهاجرین افغان راه حل مناسب را جستجو نمایند.

به گفته موسی زی، دولت ایران برای خروج مهاجرین افغان که اسناد قانونی ندارند طرح خروج مهاجرین افغان را زیر دست دارند، هیئت افغان تلاش خواهند نمود تا حقوق مهاجرین افغان، ضایع نگردد.

جانان موسی زی به ادامه می گوید طرحی که از سوی ایران عملی خواهد شد، در مورد مهاجرین فاقد اسناد قانونی می باشد، توقع ما این است که یک هیئت بلند رتبه به ایران سفر نماید، و در آن جا با مقامات بلند رتبه ایران روی مشکلات مهاجرین ایران صحبت خواهد نمود، و همچنان هیئت افغان تلاش خواهد نمود که از ضایع شدن حقوق مهاجرین افغان جلوگیری گردد.

سفر هیئت بلند رتبه حکومت افغانستان به ایران در حالی صورت خواهد گرفت که مدتی قبل هیئت مجلسین شورای ملی افغانستان به دعوت ایران به آن کشور سفر نموده بودند، که به قول هیئت افغان در جریان سفر علاوه بر تحکیم روابط بین پارلمانی در مورد مشکلات مهاجرین افغان نیز صحبت ها صورت گرفت.

احمد جواد رئوف، رئیس کمیسیون موصلات و مخابرات مشرانو جرگه، که یکی از اعضای هیئت افغان بود در مورد مشکلات مهاجرین افغان که با مقامات ایران روی آن بحث نموده اند می گوید در ایران دو میلیون و پنجصد هزار مهاجر افغان به سر می برند که در حدود یک میلیون وچهار صد هزار نفر آن فاقد سند قانونی می باشند. دولت ایران تصمیم خروج مهاجرین فاقد اسناد قانونی را دارد.

XS
SM
MD
LG