لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجرین افغان عضویت جرگۀ مشورتی صلح را خواهند داشت


شورای عالی صلح افغانستان تصمیم دارد که نمایندگانی از مهاجرین افغان مقیم ایران نیز در جرگۀ مشورتی صلح – که قرار است در نهم ثور ۱۳۹۸ برگزار گردد – عضویت داشته باشند.

محمدعمر داوودزی، رئیس دارالانشا و لیلا جعفری عضو شورای عالی صلح افغانستان که در ایران به سر می‌برند، برای مشوره در مورد جرگۀ مشورتی صلح، پیشرفت‌های مذاکرات و نگرانی در این خصوص، با برخی مهاجرین افغان در سفارت افغانستان در تهران دیدار کرده اند.

احسان‌الله طاهری، سخنگوی این شورا به صدای امریکا گفت: "از آنها خواستیم که سر از حال با اصناف و اقشار مختلف جامعه مهاجر افغان در ایران صحبت بکنند تا اینکه بتوانیم در آینده نزدیک با اعلان شرایط عضویت در لوی جرگه کتگوری‌های مختلف نمایندگان مهاجر افغان در تهران و ولایت‌های مختلف ایران را هم داشته باشیم".

به گفتۀ طاهری، گام بعدی در تهران، برگزاری انتخابات برای نمایندگان مهاجران مقیم ایران است تا به جرگۀ مشورتی صلح راه یابند و خواست‌ها و پیشنهادهای شان را در این جرگۀ مشورتی ارایه کنند.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفت که بر اساس برنامه این شورا، برعلاوۀ نمایندگان مهاجرین افغان در ایران، نمایندگان مهاجرین پاکستان نیز شامل اعضای جرگۀ مشورتی صلح خواهند شد.

بر اساس ارقام وزارت امور مهاجرین افغانستان، در حاضر ۲.۴ میلیون شهروند افغان در ایران و ۲.۴ میلیون تن دیگر نیز در پاکستان مهاجر اند.

شورای عالی صلح گفته است که جرگۀ مشورتی بیش از دوهزار عضو خواهد داشت و در این جرگه خطوط سرخ و طرح چگونگی گفتگو با طالبان مشخص خواهد شد.

XS
SM
MD
LG