لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ده ها مهاجر افغان را اخراج کرده است


آرشیف: تعدادی از مهاجران برگشته به افغانستان
آرشیف: تعدادی از مهاجران برگشته به افغانستان

دونالدترمپ، پس از آنکه به قصرسفید راه یافت، در بارۀ جلوگیری از ورود برخی مهاجران و اخراج پناهجویان و مهاجران غیرقانونی از امریکا، یک سلسله فرامینی اجراییه یی را امضا کرد.

وزارت مهاجران و عودت کنندگان افغانستان می گوید که در یک سال گذشته، دو گروه افغان ها از ایالات متحده اخراج شده اند.

حفیظ میاخیل، مشاور آن وزارت به صدای امریکا گفت "یک گروه ۲۱ نفری مهاجران افغان در ۲۰ اپریل ۲۰۱۷ از ایالات متحده اخراج شدند و گروه دوم آن شامل پنج یا شش نفر بودند."

آقای میاخیل اضافه کرد که در میان آن افغان ها، یک تعداد "واجد شرایط پناهجویی نبودند و برخی هم به خاطر انجام جرایم" از ایالات متحده اخراج گردیده اند.

سازمان "داکمنت کلاود" که شمار مهاجران اخراج شده را از ایالات متحده ثبت می کند می گوید که در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی، روند اخراج مهاجران و پناهجویان افزایش یافته است.

براساس معلومات آن سازمان، در ۲۰۱۶ میلادی، ۱۴ مهاجر افغان و در ۲۰۱۷ به تعداد ۴۸ تن دیگر آنان از ایالات متحده اخراج شده اند.

در میان آن اخراج شدگان، متهم به جرایم، مهاجران بی اسناد و آن افرادی شامل بودند که می خواستند به خواست خود ایالات متحده را ترک کنند.

سازمان های حقوق بشری از کشور های پیشرفتۀ جهان و اروپایی خواسته است که وضعیت امنیتی افغانستان برای برگشت مهاجران مساعد نیست و نباید پناهجویان و مهاجران اخراج گردند.

این در حالیست که آلمان، ناروی، انگلستان و برخی کشور های دیگر در سه سال گذشته، صدها مهاجر و پناهجوی افغان را دوباره به افغانستان برگشت داده اند.

XS
SM
MD
LG