لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر حج و اوقاف افغانستان: حضورتان را در مساجد کاهش دهید 


برای جلوگیری از گسترش بیشتر کروناویروس در افغانستان، وزارت حج و اوقاف این کشور از مردم خواست تا حضور شان را در مساجد کاهش دهند و اگر در جماعت نماز ادا می‌کنند باید ماسک و دست‌کش بپوشند و فاصلۀ اجتماعی را رعایت کنند.

عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت حج و اوقاف افغانستان امروز ۲۱ اپریل (دوم ثور) گفت که این فتوای عالمان دینی افغانستا،ن برای حضور یافتن در مسجد در جریان گسترش همه‌گیری کووید۱۹ صادر شده است نه برای مسدود کردن مساجد.

او در یک کنفرانس مشترک خبری با وزیر صحت عامه افغانستان گفت؛ "صدای ما و صدای داکتران ما یکی است... فتوا این است که افراد کهنسال و افرادی که بیماری‌های شدید دارند، بیماری قلب یا شکر دارند و یا هم گلودرد استید یا سرفه می‌کنید و یا تب دارید و هراس آن می‌رود که به این بیماری مبتلا شده باشید، برای ادای نماز در جماعت به مسجد نروید."

آقای منیب با تاکید بر این که بهتر است نماز در خانه برپا شود گفت با آنهم آنانی که می‌خواهند به مساجد بروند و در جماعت نماز ادا کنند‌، دروازه های مسجد به روی شان باز است، اما پیش از آن باید مساجد ضد عفونی شوند، نمازگزاران در خانه‌های شان وضو بگیرند و در صورت امکان جای نماز های‌شان را با خود بیاورند.

وزیر حج و اوقاف افغانستان افزود آنانی که این مشوره ها را در نظر نمی‌گیرند، اگر در اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ بمیرند، شهید تلقی نخواهند شد.

او همچنان از گروه طالبان و حکومت افغانستان خواست تا برای مبارزه با کووید۱۹ آتش‌بس کنند و اگر آماده نیستند، حد اقل در جریان ماه رمضان آتش‌بس کنند.

پیش از این شیخ عبدالعزیز الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی به تاریخ ۱۷ اپریل گفت که اگر کروناویروس توقف نیابد، مسلمانان باید نماز تراویح و عید را در خانه های‌شان بخوانند.

XS
SM
MD
LG