لینک های دسترسی

Breaking News

مصاحبه با روح الله نیکپا دارندۀ مدال برونز مسابقات المپیک سال 2012 لندن


مصاحبه روح الله نیکپا، دارندۀ مدال برونز مسابقات المپیک سال 2012 لندن را در اینجا بشنوید.


رقیب بریتانیایی نیکپا(5-3)


روح الله نیکپا، تکواندو کار افغانستان با شکست رقبای بریتانیایی، جمهوری افریقای مرکزی، پولندی با عبور از رقابت های طاقت فرسای پی هم توانست برنده مدال برونز شود. نیکپا، رقیب قدرتمند بریتانیایی اش را با امتیاز 5-3 شکست داد.

رقیب جمهوری افریقای مرکزی نیکپا(14-2)


روح الله نیکپا، تکواندوکار افغانستان توانست با امتیاز بالا - 14-2 - رقیبش از جمهوری افریقای مرکزی اش را شکست داد.

رقیب ایرانی نیکپا(0-1)

برنده شدن محمد معتمد باقری، رقیب ایرانی نیکپا در مقابل حریف اش بعد از شکست نیکپا، راه را برای نیکپا باز کرد تا برای دریافت مدال برونز به بازی بپردازد. اکنون او باید دو مسابقه را در مقابل جمهوری مرکزی افریقا و برندۀ مسابقه بین ایالات متحده و اوکراین به نفع خود تمام کند تا در مدال برونز حاصل کند.

رقیب پولندی نیکپا(12-5)

روح الله نیک پا در دور اول مسابقات در وزن 68 کیلوگرام وارد میدان شد. او توانست در سه روند رقابت با حریف پولندی خویش با امتیاز 12 مقابل 5 غالب آید.

ولی در روند دوم بخت با نیک پا یاری نکرد و در مقابل حریف ایرانی خود در روند چهارم 4 مقابل 5 شکست خورد. اگر چه یک تعداد زیادی از دوست داران و تکواندو کاران مخالف قانون به اصطلاح نمرۀ طلایی استند، این موضوع واضح نیست که این قانون بر اساس چه نیازمندی هنوز هم در رقابت های تکواندو وجود دارد.

سابقه تکواندوی افغانستان

اگر به گذشته فوتبال نظر بیاندازیم، در آن نوع رقابت ها در صورت مساوی شدن دو تیم در دو دور بازی، دور سوم بازی آغاز میشد که آنرا دور گول طلایی مینامیدند.

هر تیمی که گول اول را به ثمر میرسانید برنده اعلان میشد و بازی پایان میافت ولی اکنون این قانون تغییر یافته است و به هر دوجانب دربازی های 15 دقیقه فرصت داده میشوند تا استعداد و برتری خود را به نمایش بگذارند.

ولی تعجب دراین جااست که نیک پا در یک رقابت چانسی شکست خورد در حالیکه باید فرصت یک روند دیگر بازی به هر دو ورزشکار داده میشد.

روح الله نیکپا که در بازی المپیک بیجنگ توانست مدال برونز را کسب کند، و در این دور نیز فرصت دارد که قهرمانی خویش را حفظ کند.
XS
SM
MD
LG