لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات نظامیان افغان و طالبان در فاریاب


پولیس فاریاب تأیید کرد که در نتیجۀ حملۀ گروهی طالبان بر پوسته‌های امنیتی در این ولایات، تلفاتی به نظامیان افغان و جنگجویان طالبان وارد شده است.

کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که طالبان دیشب بر پوسته‌های امنیتی در ولسوالی‌های المار، قیصار و ولسوالی خواجه ناموسی حمله کردند.

او افزود: "شب گذشته حمله دشمن عقب بزنیم در نتیجه چهار شهید و شش نفر مجروح از نیروهای امنیتی و از طالبان هم ۲۰ کشته و زخمی شده است".

یورش گفت که در ولسوالی خواجه‌ ناموسی "قومندان ظاهر مشهور به شکم‌پاره" با افرادش کشته شدند.

شورای ولایتی فاریاب گفت که همزمان با سفر رئیس جمهور غنی، بخش‌های از این ولایت گواه نبردهای سنگین نیروهای امنیتی با طالبان بوده است.

صبغت‌الله سیلاب، معاون این شورا به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که ۴۰۰ جنگجوی طالبان هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به فاریاب، بر بخش‌های این ولایت حمله کرده اند.

به گفتۀ وی، مردم از رئیس جمهور خواهند خواست تا به بهبود وضعیت امنیتی، کمبود نیروهای امنیتی و شفافیت در کارهای پولیس توجه جدی کند.

پیوستن سربازان پولیس به طالبان در بادغیس

ناصر نظری، عضو شورای ولایتی بادغیس، مدعی است که ۱۵ سرباز پولیس، دیشب در منطقه "میرانزایی" ولسوالی مُقُر این ولایت با اسلحۀ شان به گروه طالبان پیوسته اند.

آقای نظری گفت که این سربازان تحت امر محمدشریف باغبان، یک فرمانده محلی بودند و بدون کدام درگیری به صفوف طالبان رفته و پوسته امنیتی خود را رها کرده اند.

اما جمشید شهابی سخنگوی والی بادغیس، گفت که به دنبال حمله گروهی افراد طالبان بر یک پوستۀ پولیس در ولسوالی مُقُر این ولایت؛ یک پوسته امنیتی برای چند ساعت به کنترول گروه طالبان درآمده و سربازان افغان مجبور به عقب نشینی شده اند.

آقای شهابی گفت که تنها شش پولیس موجود در این پوسته، تا به حال مفقود استند.

سخنگوی والی بادغیس افزود که تحقیقات برای یافتن این سربازان شروع شده و تا به حال مشخص نیست که این سربازان به گروه طالبان پیوسته باشند.

گروه طالبان نیز هنوز در این مورد ابراز نظری نکرده است.

دو روز پیش نیز در یک کمین افراد طالبان در منطقه "چشمه دوزک" ولسوالی مُقر ولایت بادغیس سه سرباز اردوی افغان کشته و یازده تن دیگر به اسارت گروه طالبان درآمدند.

روز گذشته نیز نُه سرباز پولیس در ولایت فراه با سلاح و مهمات دست داشته شان به گروه طالبان پیوستند.

XS
SM
MD
LG