لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات نیروهای امنیتی در غزنی و فاریاب


طالبان حملات گسترده را بر مواضع نیروهای افغان در غزنی و فاریاب انجام داده اند که تلفاتی در پی داشته است
طالبان حملات گسترده را بر مواضع نیروهای افغان در غزنی و فاریاب انجام داده اند که تلفاتی در پی داشته است

مقام‌های افغان از حملات گستردۀ طالبان در غزنی و فاریاب خبر داده اند؛ اما آمار تلفات نیروهای امنیتی افغان در این حملات ضد و نقیص است.

اعضای شورای ولایتی غزنی تأیید کرده اند که جنگجویان طالبان دیشب، بر پوسته‌های امنیتی چندین ولسوالی و شهر غزنی حملات گسترده را انجام دادند که تلفات سنگین به نیروهای امنیتی وارد شده است.

خالقداد اکبری، رئیس شورای ولایتی غزنی به رادیو آشنا_صدای امریکا گفت: "در مجموع ما در ولسوالی‌‌های جغتو، رشیدان، زنه‌خان و پوسته‌های حوزه اول امنیتی مرکز شهر غزنی ۱۴ نفر شهید و ۲۱ نفر زخمی داریم".

اما عارف نوری، سخنگوی والی غزنی، گفت که سه سرباز در این درگیری‌ها کشته و چهار تن زخمی شدند.

آقای نوری افزود که در این حملات ۲۰ مخالف مسلح کشته و ۱۰ تن دیگر شان زخمی شده اند.

در همین حال، داکتر بازمحمد همت، رئیس شفاخانه ملکی غزنی، آمار تلفات را چنین بیان کرد: "تا کنون ۱۶ جسد که ۱۵ تن شان نیروهای امنیتی اند و یک فرد ملکی نیز شامل می‌باشد، به شفاخانه ملکی غزنی انتقال شده اند".

مقام‌های محلی گفته اند که درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان ساعت ۱:۰۰ بامداد آغاز و تا ۴:۳۰ ادامه یافت.

حملات طالبان در فاریاب

در همین حال، مقام‌های محلی در فاریاب نیز، آمار متفاوتی از تلفات اردو در نتیجۀ حملات طالبان بر ولسوالی خواجه سبزپوش این ولایت ارائه کرده اند.

جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که جنگجویان طالبان بر پوسته‌های امنیتی ساحه خواجه خشکی ولسوالی خواجه سبزپوش، حمله کردند.

او گفت: "شش نفر شهید داریم، سه نفر زخمی داریم، یک نفر ما هم به دست دشمن اسیر شده است. یک تانک هاموی در زمان توپچی ساحه را هدف قرار می‌داد، در اثر اصابت ماین توپ حریق شده، دشمن هم به اساس گزارش‌ها حدود ده نفر تلفات دارد".

اما؛ محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال، با این که حملات طالبان را تأیید کرد؛ اما آماری تلفات این حمله را متفاوت گفت.

آقای رضایی افزود: "در منطقه دوراهی خوجه قشری ما در آنجا سه پوسته داشتیم، در یک حمله یک پوسته سقوط کرده بود و درگیری‌هایی که بین نیروهای امنیتی و دشمن صورت گرفته یک نفر از اردوی ملی متاسفانه شهید شدند و سه نفر زخمی شده و یک عراده تانک از اردوی ملی حریق شده از دشمن هم سه نفر کشته و پنج نفر زخمی شده اند".

از سوی دیگر، طالبان با ارسال پیامی به رسانه‌ها گفته اند که در روستای خواجه‌ قُشُری ولسوالی خواجه‌سبزپوش فاریاب دو پوسته امنیتی را تصرف کرده و هفت نیروی امنیتی را کشته اند.

دو راهی خواجه ‌قشری (خواجه خشکی) در مسیر شاهراه میمنه - جوزجان در ولسوالی خواجه سبزپوش فاریاب، در ۱۲ کیلومتری شرق شهر میمنه موقعیت دارد.

مقام‌های محلی در فاریاب گفته اند که هم اکنون مسیر راه به روی ترافیک باز است اما به دلیل نگرانی‌های امنیتی و درگیری‌های پراگنده، مردم از این مسیر رفت‌وآمد نمی‌کنند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG