لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات نظامیان افغان در کندز در پی حملهٔ طالبان


تصویر از آرشیف
تصویر از آرشیف

مقام‌های ولایت کندز در شمال‌شرق افغانستان از حمله‌ گروهی طالبان بر پوسته‌های نیروهای افغان در مربوطات ولسوالی امام صاحب این ولایت خبر می‌دهند.

انعام الدین رحمانی، سخنگوی پولیس کندز به صدای امریکا گفت که در جریان این حمله که شب گذشته در مربوطات روستای اورته‌بوس ولسوالی امام‌صاحب رخ‌داد، شماری از نظامیان افغان کشته و مجروح شده اند.

آقای رحمانی ارقام دقیق این از این تلفات ارایه نکرد.

او گفت: "شب گذشته دشمن بالای پاسگاه ارتش ملی، پولیس ملی و امنیت ملی حمله کرد. هر دو طرف در این درگیری تلفات دارند، اما ارقام دقیق آن معلوم نیست."

اما یک منبع امنیتی دیگر که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، روز جمعه ۱۵ جنوری (۲۶ جدی) به صدای امریکا گفت که در این حملهٔ طالبان ۱۰ تن از نیروی‌های امنیتی، به شمول چهار منسوب پولیس و شش سرباز اردوی ملی کشته شده و ده نفر دیگر زخمی شده اند.

در این حال، یوسف ایوبی، رییس شورای ولایتی کندز به صدای امریکا گفت که هیاتی برای بررسی میزان تلفات نظامیان افغان در این رویداد به ولسوالی امام‌صاحب فرستاده شده است.

گروه طالبان هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

این در حالی است که دور دوم مذاکرات صلح در دوحه، پایتخت قطر جریان دارد و هیات جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که آتش‌بس و قطع جنگ یکی از اساسی‌ترین موضوع اجندای آن است.

XS
SM
MD
LG