لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات نیروهای امنیتی در کندز و سمنگان


مقام‌های افغان تأیید کرده اند که ۱۸ سرباز افغان در کندز و ۱۴ پولیس محلی و خیزش مردمی در سمنگان کشته شده اند.

به گفتۀ مقام‌ها، جنگجویان قطعه سرخ طالبان، دیشب بر پوسته‌های کمربند امنیتی ولسوالی دشتِ‌ارچی کندز حمله کرده اند.

یک منبع دشتِ‌ارچی کندز که نخواست نامش فاش شود، گفت که در این حمله، ۱۸ سرباز افغان کشته و ۲۳ تن دیگر زخمی شدند.

به گفتۀ وی، ۱۲ پولیس نظم عامه و شش پولیس محلی شامل کشته‌ها اند.

احمد یک باشندۀ محل، گفت که در حملۀ دیشب طالبان ۲۴ سرباز پولیس ملی، نظم عامه و محلی کشته و شش سرباز اردوی ملی را زخمی شده اند.

انعام‌الله رحمانی، سخنگوی پولیس کندز، حملۀ طالبان را بر پوسته‌های امنیتی ولسوالی دشتِ‌ارچی تأیید کرد؛ اما در مورد تلفات آن چیزی نگفت.

او گفت که درگیری صبح امروز خاتمه یافته و در جریان هفت ساعت گذشته در مورد آمار دقیق تلفات نیروهای امنیتی افغان گزارشی دریافت نکرده اند.

تلفات پولیس محلی در سمنگان

مقام‌های سمنگان گفته اند که چهارده نیروی پولیس محلی و خیزش‌های مردمی در این ولایت، در حملۀ گروهی طالبان کشته شدند.

صدیق عزیزی سخنگوی والی سمنگان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که این رویداد دیشب، در روستای زیرکی ولسوالی دره‌ صوف پایان این ولایت رخ داد که در آن ۱۴ تن از نیروهای خیزش مردمی و پولیس محلی کشته شده اند.

آقای عزیزی، افزود: "ساعت یک شب طالبان بالای پوسته‌های نیروهای خیزش مردمی و پولیس محلی در قریه زیرکی ولسوالی دره صوف پایان حمله‌ که چهارده نفر کشته و شش تن دیگر از نیروهای امنیتی زخمی شده و چهار کشته و دو زخمی از طالبان به جا گذاشته شده است".

در همین حال هاشم سروری، معاون شورای ولایتی سمنگان ادعا کرد که در جریان این رویداد طالبان شماری از منازل مسکونی را آتش زده اند.

آقای سروری افزود: "محمدابراهیم و الماس قومندان از فرماندهان از قومندان‌هایی بود که مانع نفوذ و حمله طالبان بود، در بین اینها نفر بوده که آنها را به گپ گرفته و باز زمینه حمله طالبان را فراهم نموده است. طالبان خانه‌های مردم را آتش زده و در این رویداد ۱۷ نفرهم کشته شده ".

ولسوالی‌های دره صوف پایین و دره صوف بالا، در فاصله نزدیک به صد کیلومتری با مرکز ولایت سمنگان قرار دارند.

پیش ازایننیز بخش‌هایی از ولایت سمنگان گواه نبرد نیروهای امنیتی با طالبان بود.

باشندگان ولسوالی‌های دره صوف پایان و دره صوف بالا مدعی اند که طالبان به خاطر کنترول معادن ذغال سنگ در این ولسوالی بر بخش‌های مختلف از جمله شاهراه این ولسوالی با مرکز، حملات شان را افزایش داده اند.

هنوز گروه طالبان در مورد رویدادهای کندز و سمنگان چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG