لینک های دسترسی

Breaking News

محاصره نیرو های افغان توسط طالبان در جوزجان


مقام ها در ولایت جوزجان می گویند که حدود ۱۵۰ نیروی امنیتی افغان به شمول پولیس، اردو و نیرو های خیزش مردمی در ولسوالی قوش تیپه آن ولایت در محاصره گروه طالبان درآمده است.

مولوی لطف الله عزیزی، والی جوزجان با تایید این خبر به صدای امریکا گفت که گروه طالبان از پنج روز به این سو حملات گروهی را بالای ولسوالی قوش تیپه به راه انداخته بودند اما این حملات صبح روز یکشنبه شدت گرفت.

والی جوزجان همچنان خبر سقوط ولسوالی قوش تیپه را رد کرد. او افزود که نیرو های امنیتی به دلیل جاسازی ماین از سوی گروه طالبان تا کنون نتواسته اند حلقه محاصره را بشکنند.

این در حالیست که برخی منابع غیر رسمی، تعداد نیرو های امنیتی را که در قوش تیپه به محاصره درآمده اند، بیش از ۱۵۰ نفر گزارش می دهند.

پیش از این، حلیمه صدف، یک عضو شورای ولایتی جوزجان در صحبت با رسانه ها از وضعیت ناگوار نیرو های تحت محاصره طالبان ابراز نگرانی نموده بود.

بر اساس گزارش ها، تا هنوز چندین حمله هوایی بر ساحه جنگ صورت گرفته اما حملات هوایی نقاط حاکمیت طالبان را هدف قرار نداده است.

مقام های امنیتی ولایت جوزجان می گویند که در درگیری ها تا کنون در ولسوالی قوش تپه بیش از ۲۵ جنگجوی طالب کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شده است.

به گفته این مقام ها، در این درگیری ها سه نیروی امنیتی نیز جان باخته و حدود ۱۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

سخنگوی گروه طالبان نیز با ارسال پیام به رسانه ها از وارد کردن تلفات بر نیرو های امنیتی خبر داده است.

ولسوالی قوش تیپه جوزجان حدود ۱۲۰ کیلومتر از شبرغان، مرکز آن ولایت فاصله دارد و از ساحات نا امن آن ولایت می باشد.

مقام های محلی و امنیتی در جوزجان کمبود تشکیل نیرو های پولیس و نداشتن تجهیزات نظامی سنگین را از عوامل افزایش تهدید طالبان در آن ولایت عنوان می کنند.

XS
SM
MD
LG