لینک های دسترسی

Breaking News

یوسف نورستانی به سرقت پول عامۀ امریکا اعتراف کرد


احمد یوسف نورستانی، سناتور انتصابی افغان و رییس پیشین کمیسیون انتخابات افغانستان به تاریخ ۱۱ دسمبر در ایالت کالیفورنیای ایالات متحده اعتراف کرد که از ماه جولای سال ۲۰۱۵ تا دسمبر ۲۰۱۸ از امتیازات دولتی امریکا دزدیده است.

در جریان استماعیه در شهر سن دییگو در ایالت کالیفورنیا، آقای نورستانی پذیرفت که در سال ۲۰۱۵ تقاضای دریافت کمک‌های دولتی را کرده بود؛ امتیازی که فقط برای افرادی داده می‌شود که در داخل ایالات متحده زندگی می‌کنند.

آقای نورستانی همچنان سفرهای خارجی اش را از حکومت امریکا پنهان کرده بود.

نورستانی پذیرفته است که سفرها و نداشتن اقامت در ایالات متحده را پنهان کرده و بیش از ۲۷ هزار دالرامریکایی را از این بابت دریافت کرده و سبب زیان بیش از ۷۳ هزار دالر از درک پرداخت مصارف صحی و دریافت سایر خدمات، به ایالت کالیفورنیا شده است.

بر اساس اعلامیه وزارت عدلیه امریکا، یوسف نورستانی در حالی که در بست‌های بلند در افغانستان ایفای وظیفه می‌کرد، با ارایه معلومات نادرست از حکومت ایالتی امتیازات نیز دریافت می‌کرد.

منحیث یک بخش از پذیرفتن جرم اش، نورستانی گفته است که پول‌های متذکره را دوباره به حکومت تادیه خواهد کرد. او اکنون با حد اکثر ۱۰ سال زندان و پرداخت ۲۵۰ هزار جریمه نقدی مواجه است.

قرار است محکمه، فیصله نهایی را در مورد قضیۀ یوسف نورستانی، به تاریخ نهم مارچ ۲۰۲۰ اعلام کند.

براساس اظهارات یکی از سارنوالان امریکایی، گزارش دفتر مفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) در این قضیه نقش بارزی داشته است.

کمک‌های نقدی ادارۀ امنیت اجتماعی امریکا برای افرادی داده می‌شود که یا کهنسال و یا هم دارای معلولیت و معیوبیت باشند. ارایه معلومات نادرست در این مورد در ایالات متحده جرم پنداشته می‌شود.

XS
SM
MD
LG