لینک های دسترسی

Breaking News

یازده تن از یک زندان طالبان در هلمند آزاد شدند


شش تن افراد آزادشده نظامی و پنج تن دیگر افراد ملکی اند
شش تن افراد آزادشده نظامی و پنج تن دیگر افراد ملکی اند

وزارت داخلۀ افغانستان اعلام کرد که نیروهای ویژه افغان دیشب در ولایت هلمند، یک زندان طالبان را درهم شکسته و ۱۱ تنی را که در آنجا زندانی بودند، آزاد ساختند.

بر بنیاد خبرنامه‌ای این وزارت، نیروهای قطعات خاص پولیس ملی افغان یک عملیات ویژه را دیشب در روستای ناقل‌آباد ولسوالی نادعلی هلمند بر یک زندان طالبان انجام دادند.

در نتیجۀ این عملیات، ۱۱ تن از این زندان آزاد شدند که به گفتۀ وزارت داخله، در جمع افراد آزادشده، شش سرباز نیروهای امنیتی افغان شامل اند و متباقی پنج تن دیگر، افراد ملکی می‌باشند.

وزارت داخله گفته است که با رسیدن نیروهای ویژه پولیس به محل، طالبان از ساحه فرار کرده اند.

پیش از این نیز، شش زندان طالبان در ولایت هلمند در نتیجۀ عملیات‌های نظامیان افغان و خارجی درهم شکسته اند که تا اکنون بیش از ۲۴۰ تن، از این زندان‌ها آزاد شده اند.

برخی باشندگان هلمند گفته اند که طالبان در ولسوالی‌های شمالی آن ولایت، زندان‌های زیادی دارند که به شمول متهمان جنجال‌های حقوقی، سربازان افغان و افراد محلی بازداشت‌شده به ظن همکاری با دولت نیز در آن محلات، نگهداری می‌شوند.

هم چنان شب گذشته یک مخفیگاه طالبان در مربوطات ولسوالی واغظ ولایت غزنی مورد هدف حمله هوایی قرار گرفت که در نتیجه ۱۰ جنگجوی وابسته به گروه طالبان کشته شده اند.

طالبان هنوز در خصوص این رویدادها اظهار نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG