لینک های دسترسی

Breaking News

بکتاش سعیدی "شیرافغان"قهرمان اروپا


بکتاش سعیدی و یما سعیدی
بکتاش سعیدی و یما سعیدی

بکتاش درسال 1985 در شهر کـابل چشم به جهان گشـود و در سن هفت سالگی راهی کشور آلمان شد و تاحال در همانجا با خانواده اش زندگی میکند. او دررشته کامپيوتر وبازاریابی (مخابرات آلمان ) به تحصیلات عالی ادامه داد که فعلاً در همین رشته ، مصروف وظیفه میباشد.

بکتاش جـوان خـوش اخـلاق ، مـودب و با استعدادی است که به زبان های دری ، آلمانی ، انگليسی و فرانسوی، بلديت داشته و استعداد وعلاقه منـدی خاص در عرصۀ ورزش دارد.

بکتاش سعیدی در سن هفت سالگی به بازی فوتبال آغاز کرد و ضمناً به ورزش رزمی " يويوتسو " ادامه داد و ديری نگذشت که در سن 14 سالگی ، در سال 1999 میلادی به سپورت رزمی "تای بوکس" عـــلاقمند شده و موفقيتهای زيادی را نیز در ايـن عـرصه کسب نمود.

وی در سال 2004 میلادی بخاطر کسب عضويت تيم ملی و قهرمانی آلمان ، در مسابقات سراسری کشورآلمان و بعضی ازکشورهای اروپايی وآسیائی، راه یافت و توانست این قهرمانی را از آن خود کند.

سعیدی ، استاد و قهرمان دو مرتبۀ تای بوکس آلمان و مسؤول مکتب ورزش رزمی " چمپين جیم " بوده و تا اکنون در وزن ، 69 ـ 72 ، کیلو گرام در 80 مسابقه اشتراک ورزیده است.

بکتاش سعیدی بتاریخ 11 دسمبر 2010 میلادی برای کسب کمربند قهرمانی اروپا وارد رنگ شده و توانست حریف تجربه کارش "تاله یلشی" را در بیست ثانیۀ روند اول مسابقه با ضربۀ ناک آوت یا تسلیمی از پا در آورد و این لقب قهرمانی را از آن خود سازد.

بکتاش طی مصاحبه با رادیو آشنا گفت، او افغانستان را بی حد دوست دارد، و خواهان صلح و آرامش در سراسر افغانستان است.

XS
SM
MD
LG