لینک های دسترسی

Breaking News

نبود فضای مناسب ورزشی در بامیان


جوانان ورزشکار در ولایت بامیان شاکی اند که نبود امکانات و عدم توجه دولت برای ایجاد فضای مناسب ورزشی، سبب دلسردی و کمرنگ شدن بازی های مانند والیبال وفوتبال در این ولایت شده است.

این جوانان با انتقاد از دولت و آمریت ورزشی ولایت بامیان می گویند که به دلیل ناهموار بودن زمین فوتبال شماری از بازیکنان در مسابقات والیبال وفوتبال حین بازی دچارصدمه شده پا ویا دست شان شکسته است."

به گفته این ورزشکاران بی توجهی مسوولان حکومتی و آمریت ورزش، برای باسازی این استدیوم سبب دلسردی شماری زیادی ازجوانان به ورزشهای والیبال و فوتبال شده است.

محمد علی شیدا یکی از بازیکنان فوتبال بامیان دراین باره به رادیو آشنا گفت: "جوانان بامیان علاقه مندی زیادی به ورزش دارند اما بی توجهی دولت آنان را از شرکت در میدان های ورزشی دلسرد کرده است.

صابر، ورزشکار جوان دیگری نیز از ناهموار بودن زمین فوتبال، نبود آب آشامیدنی و شکایت کرده گفت: "تشناب وجود ندارد در این میدان، آب آشامیدنی نیست، زمین نا هموار است و اصلاً قابل بازی کردن نیست در اینجا."

با این حال محمد علی شیدا فوتبالیست بامیانی علاوه می کند که مشکل وبی توجهی ازخود آمریت ورزشی بامیان است.

محمدعظیم سعادت، معاون فدراسیون فوتبال ولایت بامیان از افزایش مشکلات جوانان در این ولایت ابراز نگرانی کرده به رادیوآشنا گفت: "ما بارها مشکلات جوانان بامیان را با مقام ها در حکومت محلی و مرکزی مطرح کرده ایم و شکایت کردیم اما فکر می کنم هیچ کسی صدای ما را نمی شنود."

جوانان بامیان می گویند سکی بازی در سلسله کوهای بابا، که درسلاهای اخیر رواج یافته است؛ فوتبال و والیبال ازجمله ورزش های مورد علاقه آنان دراین ولایت است.

محمد کیبر طوفان، آمر ورزشی ولایت بامیان ادعای جوانان این ولایت را رد کرده می گوید: "که میدان ورزشی بامیان قبلأ به صورت دقیق هموار کاری شده بود اما با بارش برف در فصل زمستان دوباره تخریب شده است".

آقای طوفان افزود که قرار است در سال آینده برای رفع مشکلات ورزشکاران،‌ یک استدیوم ورزشی در ساحه شهر جدید ولایت بامیان اعمار شود.

این درحالیست که شماری از باشنده های این ولایت می گویند که با وجود مشکلات زیاد درعرصه ورزش، جوانان این ولایت در جریان چند سال اخیر، در میدان های ملی و بین المللی دستاوردهای خوبی داشته اند.
  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG