لینک های دسترسی

Breaking News

نبود لیلیه دغدغه اصلی دختران محصل در پوهنتون غزنی است


غیر فعال بودن لیلیه پوهنتون غزنی سبب بازماندن صدها دختر از تحصیل شده است. دختران محصل در پوهنتون غزنی می‌گویند مردم حاضر نیستند به دخترانی که جدا از فامیل زنده گی می‌کنند خانه کرایه بدهند.

از سوی دیگر این دختران به دلیل عدم مصوونیت نمی‌توانند مانند پسران در هوتل‌ها اتاق بگیرند. اما مسوولان پوهنتون غزنی می‌گوید در تلاش استند که در سال‌های آینده لیلیه را فعال بسازند.

این دختران محصل می‌گویند سنت‌های رایج در جامعه غزنی سبب شده، مردم به دخترانی که دور از فامیل زنده گی می‌کنند خانه کرایه ندهند و با هفته‌ها سرگردانی، کوچه به ‌کوچه گشتن تنها موفق به پیدا کردن اتاق‌هایی می‌شوند که قابل استفاده برای خانواده نمی‌باشد.

بانوانی که توانسته اند اتاق‌های کرایی پیدا نمایند نیز می‌گویند تمامی آزادی‌های فردی شان از سوی مالک خانه سلب شده و این مشکلات سبب گردیده که صدها دختر نتوانند تحصیلات خود را به دلیل غیر فعال بودن لیلیه پوهنتون غزنی ادامه بدهند.

مسوولان پوهنتون غزنی می‌گوید لیلیه پوهنتون این ولایت به دلیل نبود برق، طعام خانه و آشپز خانه و نگرانی‌های امنیتی غیر فعال بوده اما تلاش‌ها برای فعال سازی آن جریان دارد.

پسران محصل نیز نبود لیلیه را یکی از مشکلات اساسی شان عنوان نموده می‌گویند امید وار هستند مسوولان پوهنتون لیلیه را فعال بسازند تا مشکل نبود جای بود و باش مانع تحصیلات جوانان نشود.

XS
SM
MD
LG