لینک های دسترسی

Breaking News

روند تفتیش آرا باز به تاخیر افتاد


مشخص نیست که روند تفتیش چی زمانی به پایان خواهد رسید
مشخص نیست که روند تفتیش چی زمانی به پایان خواهد رسید

بازشماری و تفتیش از پنجشنبه به شنبه به تعویق انداخته شده و ستاد داکتر عبدالله از نهایی نشدن طرزالعمل ابطال خبر داده است.

پس از وقفه عیدی، قرار بود روند تفتیش و بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به روز پنجشنبه، ۳۱ جولای، از سرگرفته شود اما این کار باز به تاخیر رفته است.

نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که روند تفتیش روز شنبه، دوم اگست، آغاز خواهد شد.

آقای نور دلیل این تاخیر را مشخص نساخت اما گفت که ناظرین و نمایندگان هر دو ستاد انتخاباتی باید روز پنجشنبه برای آموزش در باره طرزالعمل های تازه اختیار شده، به دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در کابل بروند.

سازمان ملل، که به درخواست داکتر عبدالله عبدالله در مدیریت روند انتخابات میانجیگری می کند، هفته گذشته از توافق هر دو ستاد انتخاباتی در باره طرزالعمل ابطال آرای تقلبی خبر داد. بدنبال آن، سفارت امریکا از این انکشاف استقبال نمود.

این در حالی است که سید آقا فاضل سانچارکی، سخنگوی ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله، گفته است که از دید این ستاد طرزالعمل ابطال آرا هنوز بطور "اصولی نهایی نشده است".

سازمان ملل گفته بود از آنجا که هردو ستاد نتوانستند طرزالعمل ابطال آرای تقلبی را نهایی کنند، این سازمان خود دست بکار شد و طرزالعملی را به توافق هر دو جناح رسانید.

XS
SM
MD
LG